Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?
Det jeg syns er vanskelig med hjemmefarge er at jeg aldri helt vet hva den inneholder. Har erfaring med at glansvask sitter like lenge i håret som farge, og at farge sklir fort ut. Vet liksom ikke helt hva man får. Om man finner en farge som er bra tror jeg ikke det er no mer uttørkende enn en annen. Men blir det noe billigere i lengden da? Hvis håret blir mer ødelagt og man må kjøpe andre produkter for å kure det tilbake? Det finnes også serumdråper som man kan putte i fargen eller blekemiddelet som skal gi enda mer beskyttelse for håret.
Produkter for blondt hår er det lilla pigmenter i ja, de er også kjempefine for helt mørkt hår, særlig nesten svart. Gjør nok ingenting å bruke disse hvis ikke håret skal ha en brun-gyllen eller rødlig farge, da vil kanskje fargen forandre seg..
Striper høres ut som et fint alternativ, bare pass på at de ikke blir for kjedelig farge på (beige/grønne), for da blir det fort litt gusjete farge ved siden av det grå. Lyse gylne striper eller mørkegyllen lilla/eller røde vil bli fint tror jeg!
|