|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereDa har jeg endelig litt tid. :gnir meg i hendene: Jeg er selvsagt enig i veldig mye av det som har blitt skrevet, kanskje spesielt erias betraktninger. Her kommer litt av mine tanker, likevel.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereJeg husker ikke hele tråden - er det noen her som har kommentert at Harry ikke ødelegger noen av Horcruxene i Deathly Hallows? Han ødela dagboken for lenge siden, men alle Horcruxene blir ødelagt av ulike personer. Jeg liker den detaljen, fordi dette - i tillegg til f.eks. Nevilles heltestatus i DH - viser at Harry ikke er så spesiell, at alle har en rolle å spille, at dette er et fellesprosjekt, og at ingen enkeltperson er helt uunnværlig eller kan gjøre alt på egen hånd. Harry er en moderne helt som er avhengig av et skikkelig team rundt seg.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Jeg har tenkt litt på at Harry kanskje ikke ville klart å ødelegge horcruxer nå som forbindelsen hans med Voldemort har blitt så sterk. Men det er vel ikke akkurat noe belegg for det i boka.
|
|
|
#4 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Nei, han er den som plukker opp staven etterpå. Elder wand vinnes av den første som berører den etter at deres forrige herre dør eller blir avvæpnet.
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|