Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Løping: Intervaller

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-19, 18:27   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Intervaller

Tusen takk!

Når du skriver for eksempel 10*2 på 12 km/t, hva gjør du da i pausene, og hvor lenge varer de?

Jeg er nokså dum på dette her, så jeg trenger teskjeforklaring på nøyaktig hvordan jeg skal bevege meg under hele økten, og nøyaktig hvor lenge den skal vare.

Sist redigert av Hyacinth : 31-01-19 kl 18:42.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-19, 19:52   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg løper mølle med instruktør. 30 min. Starter med to min oppvarming med incline 2, så motbakke intervaller 2 min, opp mot incline 8, ett min pause. Til slutt fartsintervaller, 2 incline, 30 sek pause. Da går bena lett og fort etter motbakkene. Intensitet er såpass at det er sure ben etter første drag etter oppvarming, jeg er nybegynner og holder litt igjen.

Gammel 31-01-19, 20:33   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Har løpt nå.

Det var lettere å måle på distanse enn på tid.

Startet m 9 km/t, løp 1 km
Deretter løp jeg 11 km/t i 500 meter
Så 500 meter i 9 km/t
Så 500 meter i 11 km/t

Fortsatte sånn, annenhver gang, i 40 min. Ble ca 6,4 km.

Det var relativt tungt i 11 km/t. Grudde meg til dem. Litt pga vondt i beina også. 9 km/t var deilig, og opplevdes som en pause.

Gammel 31-01-19, 22:06   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg løper mølle med instruktør. 30 min. Starter med to min oppvarming med incline 2, så motbakke intervaller 2 min, opp mot incline 8, ett min pause. Til slutt fartsintervaller, 2 incline, 30 sek pause. Da går bena lett og fort etter motbakkene. Intensitet er såpass at det er sure ben etter første drag etter oppvarming, jeg er nybegynner og holder litt igjen.

Men forklar litt mer... hvilken fart på det du gjør der i starten. Og hva gjør du i pausene, og hvor lange er de?

Gammel 31-01-19, 22:23   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men forklar litt mer... hvilken fart på det du gjør der i starten. Og hva gjør du i pausene, og hvor lange er de?

Jeg skal prøve å memorere mandagens morgentrening. Kommer tilbake.

Gammel 02-02-19, 08:07   #6
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Tusen takk!

Når du skriver for eksempel 10*2 på 12 km/t, hva gjør du da i pausene, og hvor lenge varer de?

Jeg er nokså dum på dette her, så jeg trenger teskjeforklaring på nøyaktig hvordan jeg skal bevege meg under hele økten, og nøyaktig hvor lenge den skal vare.

På 10*2 har jeg 1 minutt aktiv pause. I starten skrudde jeg ned til 6 km/t og gikk, mens jeg nå stort sett løper i pausen på ca 9 km/t. Kommer an på hvor sliten jeg er. Om pausene er 30 sek eller kortere hopper jeg av og står på kanten. Mange steder står det at pausene skal/bør/kan være halvparten av draget, så løper du 3 minutter intervaller kan pausen være på 1,5 minutt osv.

Å legge inn intervallene i en timer på forhånd er gull, da slipper man å tenke. Men om jeg ikke har det pleier jeg å regne meg frem til at 10*2 er 20 minutt + 10 pauser på 1 minutt blir 30 minutter. Da vet jeg at jeg er ferdig når timeren viser 40 minutter, dersom jeg begynner på intervallene etter å ha varmet opp i 10 minutter.

Som oppvarming pleier jeg forresten å ta 2 minutter på 6 km/t, 2 minutter på 7 og så videre opp til 2 minutter på 10 km/t. Eventuelt ett minutt på hver om jeg har liten tid.

Gammel 02-02-19, 09:28   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Supert!

Gammel 02-02-19, 10:19   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen som har misjonert for Aaptiv i denne tråden ennå? Den er fantastisk til intervaller på mølle. Si fra hvis du vil ha et 30 dagers guest pass!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 12:00   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ingen som har misjonert for Aaptiv i denne tråden ennå? Den er fantastisk til intervaller på mølle. Si fra hvis du vil ha et 30 dagers guest pass!

Takk! Jeg skal si fra. Må bare komme litt inn i dette først.

Gammel 02-02-19, 12:09   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Takk! Jeg skal si fra. Må bare komme litt inn i dette først.

Med Aaptiv trenger du jo ikke å komme inn i ting selv, du får beskjed om hva du skal gjøre! 😁

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 12:10   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Med Aaptiv trenger du jo ikke å komme inn i ting selv, du får beskjed om hva du skal gjøre! 😁

Skjønner... men må prøve ut det der med intervaller litt først.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.