|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du sjangerallergi?Jeg moret meg over Da Vinci-koden, jeg. Det er så klart en grunn til at noen bøker blir bestselgere, og ofte er det fordi de er gode. Men noen ganger er det ogs¨å bokklubb-systemet som gjør sitt. Feks er en del elendige norske kvinnelige krimforfattere bokklubbene stor takk skyldig. Hvem leser Anne Holt, Unni Lindell eller noen av de andre grusomme krimbøkene med forutsigbart plott om ikke de var tvunget på deg av de onde bokklubbmenneskene? Og man glemmer å avbestille?
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Har du sjangerallergi?
Jeg har lest den. Det var en OK bok, men jeg har andre bøker (av andre forfattere) som jeg synes er bedre. Jeg tror ikke Coelho kommer til å bli stående som en stor forfatter, men det er selvfølgelig bare synsing fra min side.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har du sjangerallergi?Det er mange boker jeg velger å ikke lese, men jeg har ikke sjangerallergi i den forstand at jeg aldri ville lest en bok innen en bestemt sjanger bare fordi den tilhorer den sjangeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
Mnja... Kunnskapsøkende vet jeg ikke om jeg vil si. Nå har Dan Brown blitt mye kritisert for dårlig research og en uendelig rekke med faktafeil. At han skriver underholdende er jeg imidlertid svært enig i. Jeg likte ikke Da Vinci-koden, men Engler og demoner var kul.
Takket være Bransjeavtalens bortfall er vel bokklubbens makt snart en saga blott. Nå har bokklubbene mistet eneretten til å gi rabatter på bøker, og markedsandelene til bokklubbene faller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
Jeg leser Anne Holt og andre "grusomme" krimbøker uten av de blir påtvunget meg. Jeg venter i spenning på ny Hanne Wilhelsen-bok, og håper den kommer snart. Sist redigert av 007 : 28-07-07 kl 20:05. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|