|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave (verdi) til tantebarn
Konfirmasjon kan vel fortsatt være en stor begivenhet i en familie selv om det ikke er 100 000 kr på gavebordet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Konfirmasjonsgave (verdi) til tantebarnVi fikk 1000 fra den ene sida og 3000 fra den andre. Da blir nok gavene omtrent tilsvarende denandre veien også. Jeg synes 3000 var vilt mye, men vi var først ute så da la de lista.
|
|
|
#3 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg hadde ikke gitt 3000 selv om mine hadde fått det, jeg synes det er altfor mye.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fjortisene snakker om konfirmasjonsgavene, slik er det. Det vet vi. Og når vi vet det, synes jeg faktisk at det er et poeng å ikke gi de 1000 kronene man har spart hver måned i femten år akkurat til konfirmasjonen. 18- årsdag og 20-årsdag er fine anledninger til å gi store pengegaver, og da er førerkort/bil og bolig som man kanskje forventer at de skal brukes på ikke så langt unna heller. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Konfirmasjonsgave (verdi) til tantebarnJa, mine foreldre har spart til ungene hver måned, det har blitt til store summer. Men de dukket heldigvis ikke opp på gavebordet på konfirmasjonen. Jeg ser på det som en slags forskudd på arv. Noe deres foreldre slettes ikke hadde anledning til å gjøre for sine barnebarn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|