Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

To hytte or not to hytte?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 10:20   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To hytte or not to hytte?

Mine to ønsker seg hytte, men det hadde blitt dyre døgn. Vi hadde ikke brukt den nok. Det finnes så mye til leie. Når fredagen kommer synes jeg det er deilig å ikke måtte stresse hjem, pakke for å kjøre på hytta. Om vi skulle hatt måtte det blitt leilighet på fjellet fordi det krever mindre vedlikehold. Vi var med venner på fjellet i vinterferien en langhelg, veldig deilig, men for meg (og også barna tror jeg) holder det med en eller to ganger i løpet av vinteren. Vi ble invitert med to ulike steder i påsken, men alle ville heller slappe av hjemme.

Mange av barnas venner har hytte. Den ene familien bruker den kun i feriene samt en helg i desember og gjerne en til om vinteren. Barna blir større, det er bursdager, cup’er osv. osv. Den hytten er gammel, uten innlagt vann, så den koster ikke så mye å ha og dermed kan de forsvare den relativt lille bruken.

En kollega kjøpte sommerhus i Danmark i fjor påske. De bruker den som hytte og er nede hver helg. Tar ferjen fredag kl 16.30, rekker å handle til fredagstaco når de kommer ned. Hjem søndag med 11.30 ferjen. Det fungerer fint, men det er under en time å kjøre sier han. De hadde hytte litt inn i landet herfra. Om sommeren var det så mye mygg der at det ikke gikk å være ute omtrent og de likte egentlig ikke snø heller kom de frem til. Så den hytten ble solgt.

Har også en fetter som har kjøpt sommerhus i Danmark, husker ikke hvor, men de bruker det neppe så ofte, mest i de store feriene tror jeg.

Det koster å ha hytte, det vet du jo. Regn med 100 000 i året. Du kan reise mye for det og slippe vedlikeholdet.

Sist redigert av millact : 22-04-19 kl 11:30.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.