Sv: Spinoff fra prinsessetråden
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Men hva med de som har musikalske evner? Skal Leif Ove Ansnes spille gratis sånn at alle kan ta del i kulturopplevelsen?
Skal begavede kunstnere gi bort maleriene og skulpturene sine?
Skal superintelligente matematikere jobbe gratis for NASA?
Osv,osv,osv.
Skal noen ha gleden av å få benytte sine spesielle evner og sterke sider (omsorg,lederegenskaper,nøyaktighet,kreativitet) i jobbsammenheng og dermed tjene pengar på det, mens andre ( som f.eks synske, healere etc) ikke kan det. De må heller ta seg en kontorjobb, liksom?
Hva er egentlig forskjellen?
Jeg kan virkelig ikke skjønne sammenligningen. For meg handler det igjen om å kunne bevise at man faktisk kan noe.
Det er vel ingen tvil om at Leif Ove Andsnes virkelig kan spille piano. Det er også målbar hvor bra noen kan spille, og da synes jeg det er fair at jeg betaler penger for å høre den beste. Og mindre fair om noen betaler tusenvis av kroner for å høre meg spille piano, som knapt kan høre forskjell mellom de svarte og de hvite tangentene.
Og hvis noen fra NASA trenger matematisk ekspertise, så kan heller ikke hvem som helst skrive ned hva som helst og kalle det matematikk. Det vil ikke ta menneskene fra NASA lang tid å finne ut hvem som har kunnskapen og hvem som ikke har det.
Når det imidlertid gjelder noe så diffust som engling, og spådomskunst, så synes jeg at man burde kunne vise til noen resultater, hvis man har lyst å drive på mer enn bare hobbybasis.
Og det gjelder ikke bare prinsessen, men alle andre også. Ellers bør man kalle det for coaching, livshjelp osv. og ikke at man er synsk.