Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Men kremkake kan jo veldig lett lages både melke og soyafritt.
Og glutenfritt? Og eggefritt? Og nei, som laktoseintolerant kan jeg fortelle deg at melkefri krem på ingen måte smaker i nærheten av vanlig krem. Jeg liker ingen av delene, uten at det hindrer meg i å godta at andre liker det. Både sønnen min og jeg greier oss fint med bare sjokoladekake, men jeg vet at gjestene syns det er litt stusslig,og skal dermed servere rullekake (som verken jeg eller konfirmanten spiser), ostekake (som konformanten ikke spiser), kransekake (som konfirmanten ikke spiser) og en hel del annet han ikke er så glad i. Men SELVSAGT skal jeg servere to kjempegode sjokoladekaker som han elsker, stekt ris, som han elsker, gyoza, som han elsker, og en rekke andre ting han liker. Han syns det er storveis og plages ikke av at det står eggerøre på bordet som et alternativ til dem som heller vil ha det enn kokte egg, eller en kake eller to han ikke er interessert i.
Laktosefritt var bare et eksempel. Poenget var at nei, jeg er ikke enig i premisset om at konfirmanten ikke er i sentrum om vedkommende ikke får ha fullstendig råderett over menyen og kan og vil innta alt som blir servert.