|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Er det ok at medier legger ut film av mennesker som blir utsatt for elektrosjokk?Har ikke sett filmen - ønsker å skåne meg selv fra denne type "informasjon". Er usikker, filmene florerer jo på SoMe, så det at avisene ikke skal bruke de virker litt ... tja, vet ikke ... de speiler vel ikke akkurat samfunnet da?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det ok at medier legger ut film av mennesker som blir utsatt for elektrosjokk?
Mener du at mediene skal vise alt teit som folk legger ut på sosiale medier? Så om folk er grenseløse skal mediene bli det også? Jeg forstår ikke hvordan du mener det er å speile samfunnet.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Er det ok at medier legger ut film av mennesker som blir utsatt for elektrosjokk?
Jeg mener at mediehverdagen i dag inneholder en stor del egenproduserte amatørvideoer - jeg tror det er vanskelig å drive en avis (eller hva man skal kalle det. Alle nærmer seg "gamle NRK" i forhold til medieuttrykk, med en blanding av podcast, video, interaktive reportasjer og tekst) uten å ta opp i seg noe av det.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Det er jo ikke det at den er privatprodusert som gjør at jeg reagerer på den, det er innholdet og det at han som filmer ler av det hele.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Det er det at "alle" kan være innholdsprodusenter (blogg, youtube, instagram etc) som gjør at de kan være konkurenter til "tradisjonelle medier". Jeg har som sagt ikke sett denne videoen, men jeg så feks "dansevideoen" til Giske. Tror det hadde vært veldig vanskelig å gjort seg opp en mening uten å ha sett den. Tror også folk ("lesere") ville ha oppsøkt den - med andre ord: Hvis tradisjonelle media ønsker lesere må de til dels ta opp i seg denne type innhold.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|