Sv: Vaksineskader, dokumentar på TV2 i kveld
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
Dokumentaren på TV2 kritiserte jo ikke MMR-vaksina slik den er idag. Den rettet vel heller søkelyset på folkehelsa som ikke har tatt på seg ansvaret for "berners sønn" Det synes jeg er fryktelig.
Vaksiner er bra, men vi venter med MMR-vaksina. Jeg kjenner noen som mener at datra deres ble dårlig av MMR-vaksina. Jeg kan innse at dette er tåpelig av meg, men det ligger i familien. Selv er jeg ikke vaksinert mot kopper fordi mora mi vet om noen som døde av den vaksina (30 år før jeg ble født)
For meg er dette med å utsette MMR-vaksina totalt skjæring mellom forstand og følelser, men her får følelsene overtaket...selv om forstanden min sier at klart vaksiner er bra...*forstå det den som vil*
Dokumentaren handlet ikke om MMR-vaksinen overhodet, men den gamle trippelvaksinen.
Men siden man kom inn på MMR-vaksinen: Jeg gruer meg allerede som en hund til denne neste babyen skal ha den vaksinen. Lillesøster ble så forferdelig syk av den, hun som nesten aldri hadde vært syk før, ikke gjennom barnehagestart eller noe! Og de ukene der hun var vanskelig å få kontakt med og absolutt ikke seg selv... Fy fader det var fælt!
Men det vil være værre om barnet skulle få meslinger eller kikhoste eller hva det er. Så jeg følger nok programmet. Med hjertet i halsen.