|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotell LondonHva mener dere egentlig med «inn til sentrum»? (Jfr at Kensington har gåavstand inn til sentrum? Antar at dere mener i retning øst, men det er jo (selv for meg som går veldig mye) langt derfra og til for eksempel Covent Garden? Hvis man tenker på starten på Oxford Street som sentrum, så er det jo ikke så langt, men defineres hele den gata som sentrum, egentlig? (Jeg liker den ikke og bruker ikke tiden min der, men det trenger jo ikke være avgjørende). Jeg mener ikke å kverulere, men jeg har tenkt mye på dette med London og sentrum selv, og jeg er vel av den oppfatning at byen ikke har noe tydelig sentrum. Sist redigert av Hyacinth : 03-08-19 kl 17:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Hotell London
Jeg har vel tenkt litt at Oxford street er litt sentrum, på samme måte som Karl Johan i Oslo. Men du har absolutt rett at London egentlig ikke har noe tydelig sentrum. Vi var uansett kun en gang innom Oxford street, så vi kunne fint også bodd et annet sted som var nære undergrunnen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hotell LondonNoen som har bodd på Avon Hotel, nær Paddington? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hotell London
Jeg har bodd der, med ungene. Mener det var en høstferie. Hotellet var slitent, men helt ok. Vi er jo uansett bare der på nettene, så jeg er veldig lite villig til å bruke for mye av reisebudsjettet på å bo (vi bruker mye mer på reisen enn dere som bor på Østlandet). Det man får i London har jo alltid lavere standard enn tilsvarende pris andre steder, og det er jeg innstilt på, så for meg var Avon helt ok.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hotell LondonEnig i den tankegangen, Stompa. (Jeg bor forøvrig ikke på Østlandet, men skjønner at reise er dyrere fra nord. Jeg ser ofte store forskjeller bare mellom oss og de som flyr fra Oslo også. Ikke akkurat til London kanskje, men på det meste ellers. Sånn apropos dyrt, så måtte vi ut med nesten 12 laken for tre billetter til London nå. Det er langt mer enn vi har betalt tidligere.) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|