Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-19, 18:45   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg sier også fra. Jeg synes det er skikkelig ekkelt hvis slik skjer - i hvertfall hvis det har noen verdi utover en hundring. Jeg tenker også på den som jobber i butikken som kan få pes for å ha rotet det til.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-19, 23:57   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?

Jeg sier selvfølgelig i fra når de gjør feil i min favør. På lik linje med at jeg sier i fra om det går i min disfavør. Når feilen oppdages på stedet...

Feil som åpenbarer seg etter jeg kommer hjem, det vurderes. Både på vinnig og tap for min del.

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg sier også fra. Jeg synes det er skikkelig ekkelt hvis slik skjer - i hvertfall hvis det har noen verdi utover en hundring. Jeg tenker også på den som jobber i butikken som kan få pes for å ha rotet det til.

Det hører vel sjeldenhetene til at den aktuelle ansatte får noe pes for dette.

Glemmer aldri da jeg jobbet i butikk, og en kunde skulle betale ca 150 kr. Jeg fikk en 1000 lapp, og ga igjen på det.

Noterer meg at kunden ser noe himmelfallen ut, men tenker ikke mer på det. Registrerer også at kunden står på sidelinjen og teller gjennom pengene etter avsluttet handel, og jeg tenker at det var da ille til nøye du skulle være da...Jeg har da kontroll...

Så kommer kunden bort til meg, og sier "du, nå må jeg bare være ærlig her, for jeg vil ikke at du personlig skal komme i en klemme her...men jeg ga deg en 500 lapp"...

Altså hadde kunden FÅTT 500 av meg...

Jeg var jo skråsikker på at det var 1000, men hun var jo like skråsikker :P Noterte ned navn og telefon, for jeg var dønn sikker på at oppgjøret for dagen ville vise 500 i overskudd for butikken. Men neida...gikk i null den, etter at jeg fikk igjen de 500 kronene...

Denne kunden gjorde dette fordi hun trodde JEG ble holdt ansvarlig for tapet på 500 kroner. Noe jeg så absolutt ikke ville blitt. Hadde hun visst det, så hadde nok kanskje gått uten å si noe, 500 kr rikere...

Skremmende holdning. Man tenker at et FIRMA takler der, men så snart man tenker person, så blir saken en annen. I min verden er det samme sak.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.