Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva irriterer deg på SoMe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-19, 10:57   #1
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva irriterer deg på SoMe?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men jeg tror det eneste som virkelig irriterer er sånne som bare kikker. Kikker og baksnakker. Jeg sletta faktisk ei gammel venninne etter å ha funnet ut at hun ikke poster sjait selv, men var hundre prosent oppdatert om meg og mitt liv, med tilhørende meninger.

Jeg har sluttet å godta venneforespørsler på Insta når jeg ser at vedkommede følger et lass med folk, men ikke har et eneste innlegg selv.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 11:05   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg har sluttet å godta venneforespørsler på Insta når jeg ser at vedkommede følger et lass med folk, men ikke har et eneste innlegg selv.

Dette gjelder jo de aller fleste av vennene til tenåringen min. Det er slik de bruker insta. Legger ut et bilde (fortrinnsvis en selfie), får en haug med tilbakemeldinger, fjerner det etter en stund, når tilbakemeldingene har sluttet å komme, og har stort sett ingenting liggende der. Og de følger et lass med folk. Mye av det de følger er selvsagt venner, men også brukere med makeuptips, influensere, søte valper, jodel, morsomme fails og alt mellom himmel og jord. Det betyr ikke at de snoker på folk uten å legge ut noe selv.

Jeg følger dem likevel, og lar dem følge meg, særlig hvis jeg får forespørsel fra dem, fordi jeg synes det er viktig å ha en viss oversikt over hva som opptar dem i aldersgruppen, og hva som beveger seg der omkring. Nå foregår selvsagt ikke en brøkdel engang av kommunikasjonen der, men det er likevel utrolig hva man kan lese ut av hva slags bilder som legges ut, og hvilke tilbakemeldinger de får. Det er et studium i seg selv.

Sist redigert av My : 27-08-19 kl 11:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 11:14   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kom på en til. Folk som melder seg ut av grupper på face med ett langt innlegg om hva som irriterer dem i gruppa og ett syrlig "takk for meg!".

Gammel 27-08-19, 11:17   #4
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette gjelder jo de aller fleste av vennene til tenåringen min. Det er slik de bruker insta. Legger ut et bilde (fortrinnsvis en selfie), får en haug med tilbakemeldinger, fjerner det etter en stund, når tilbakemeldingene har sluttet å komme, og har stort sett ingenting liggende der. Og de følger et lass med folk. Mye av det de følger er selvsagt venner, men også brukere med makeuptips, influensere, søte valper, jodel, morsomme fails og alt mellom himmel og jord. Det betyr ikke at de snoker på folk uten å legge ut noe selv.

Jeg følger dem likevel, særlig hvis jeg får forespørsel fra dem, fordi jeg synes det er viktig å ha en viss oversikt over hva som opptar dem i aldersgruppen, og hva som beveger seg der omkring. Nå foregår selvsagt ikke en brøkdel engang av kommunikasjonen der, men det er likevel utrolig hva man kan lese ut av hva slags bilder som legges ut, og hvilke tilbakemeldinger de får. Det er et studium i seg selv.

Nå har jeg ikke tenåringsbarn enda selv, men jeg er enig med deg på det punktet.
Min instaprofil er mer privat en Face, og jeg er ikke interessert i at nabokvinnen eller mammaen til datteren min uten videre skal kunne følge med på mitt liv, uten å dele litt tilbake selv.
Jeg følger jo også en haug influensere og andre fjasebrukere for underholdningens del!

Gammel 27-08-19, 11:27   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns helt oppriktig at livet er best ute, jeg virkelig misliker å være innendørs, egentlig, når man kan være ute. Unntak for høstkvelder foran peisen og frokoster rundt kjøkkenbordet.

Og så gjør jeg sikkert mye folk ergrer seg over. Jeg blir alltid veldig glad av å være på tur, om det er gående, syklende eller løpende, og blir ekstra glad over ting jeg ser da (bekker og elver og fosser og vann, spesielt. ), så det deler jeg rett som det er i ren begeistring. Men mer på snap nå, for da vet jeg at jeg slipper å ergre sånne som 007, som jeg vet misliker det intenst.

Jeg står i det, altså Og jeg er ikke en sånn som irriterer med til dagen, bare på dager det alle er teite fordi jeg er sur.

Men jeg skjønner ikke den kamuflerte treningen. (Ikke rettet spesielt mot deg.) Hvis jeg hadde vært en løper, så hadde jeg vært så kry at jeg hadde ropt det ut til hele verden. Sånn «SE PÅ MEG DA! JEG HAR LØPT (HALV)MARATON!! ER JEG IKKE DRITFLINK?!?!» Ikke gjemt 20 km jogging bak bilde av en skogssti.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 13:15   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men jeg skjønner ikke den kamuflerte treningen. (Ikke rettet spesielt mot deg.) Hvis jeg hadde vært en løper, så hadde jeg vært så kry at jeg hadde ropt det ut til hele verden. Sånn «SE PÅ MEG DA! JEG HAR LØPT (HALV)MARATON!! ER JEG IKKE DRITFLINK?!?!» Ikke gjemt 20 km jogging bak bilde av en skogssti.

Men jeg tror helt ærlig folk som trener mye ikke tenker at andre synes det er snikskryt av trening, altså. Treninga er jo dagligdags for de som trener masse, og det ER faktisk det idylliske vannet, fine utsikten, kule skiltet, den stemningsfulle stien osv man har lyst å vise fram. Jeg kan gjøre begge deler. Hvis jeg har sykla lenger eller tøffere enn vanlig, skryter jeg gjerne av det. Utilslørt. Men sånn ellers vil jeg gjerne bare dele noe fint jeg så på tur

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-19, 11:28   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Nå har jeg ikke tenåringsbarn enda selv, men jeg er enig med deg på det punktet.
Min instaprofil er mer privat en Face, og jeg er ikke interessert i at nabokvinnen eller mammaen til datteren min uten videre skal kunne følge med på mitt liv, uten å dele litt tilbake selv.
Jeg følger jo også en haug influensere og andre fjasebrukere for underholdningens del!

Pass deg spesielt for mammaen til datteren din.

Gammel 27-08-19, 11:31   #8
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Pass deg spesielt for mammaen til datteren din.

Ja, på seg selv kjenner en andre!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.