Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden # 4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-19, 16:55   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Gruffer videre over megleren som styrer med huskjøpet. Den gjengen får ikke selge et postkassestativ for meg engang altså. Maken til uproffe greier. Jeg er ganske målløs i grunn.

Kontraktsmøte i dag. Jeg var 5-6minutter tidlig ute, selger kom like etter. Møtet skulle starte, men meglerne var ikke der. Etter litt kom den ene (jyplingen med gliset fra det før gruffede salgsskrytebildet). Papirene var ikke klare, så megler løp hit og dit. Ikke hilste han med mer en et "halla" til selgeren. Ingen beklagelse for forsentkommingen. Til slutt satte han seg ned og leste opp kontrakten ord for ord, uten å stoppe og forklare noe som helst. Jeg stoppet ham flere ganger for å spørre om ting, men han kunne rett og slett ikke svare. -Og det var HELT enkle saker, altså. Jeg endte med å finne frem de gule lappene mine for å huske hva jeg skulle spørre om.

Så kom megler nr to. Hilste ikke, og beklaget ikke. Satte seg ned og fortsatte å lese fra kontrakten. Jeg stoppet ham, og sa at diverse måtte forklares. Jeg ville jo vite hva jeg skrev under på. Så fortalte han om f eks boligkjøperpakka, som var en forsikringspakke v huskjøp. Denne hadde de regnet inn i omkostningene. Men jeg ville ikke ha husforsikring og innbo og løsøreforsikring. Bare evt. boligkjøperforsikring. DET kunne jeg ikke få. Alt eller ingenting. -Det ble ingenting.

Vi avklarte ferdig. Nå var det kontraktsgjennomgang med harelabb i stedet for ord for ord. Og innimellom valset den andre megleren ut og inn bare for surr og rør. Ferdig. Selger strakte seg for å ta megler i handa. Megler tok kaffekanna i stedet... Jeg rakte labben fram og ventet til megler måtte ta den, bare sånn i oppdragelsens navn. Å bruke pedagogisk energi på å forklare dem at de hadde trampet rundt i klaveret fra begynnelse til slutt, anser jeg som fånyttes. Men avbefaling er på sin plass.

Sist redigert av Kaija : 06-09-19 kl 17:03.
Kaija er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.