Sv: Rektor forbyr strikking
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Nemlig. Derfor har ledelsen sikkert en viss ide om hva som foregår på skjermene til de ansatte også, og innlegget til HV er ikke bare en fin tanke. Faktisk litt pussig at det er nettopp lærere som synes det er greit å fokusere på andre ting når man sitter i fellesmøte.
Hvis jeg hadde møtt uforberedt til halvannen times undervisning med elevene mine og bare stått og sagt ting de visste fra før, så hadde jeg synes det var helt naturlig at de holdt på med noe annet. Det er realiteten i en god del av våre fellestider. Rektor har ikke rukket å forberede seg, men tviholder på at møte skal vi ha. At man da bruker tiden på noe fornuftig (sende mail, lage lekseplan, gi tilbakemeldinger på Showbie, osv), blir en måte å unngå å bli gal. Så presset på tid som vi stort sett er, også skal man sitte å kaste bort så mye tid bare fordi rektor har rett til å bruke den tiden.
Reelle møter hvor det faktisk skjer noe konstruktivt er noe helt annet. Da er det fullt fokus - og notater for hånd. Det er nemlig det eneste som gjør at jeg husker ting.
Sist redigert av oslo78 : 30-09-19 kl 23:36.
|