Sv: OK, juleservise. Yay or nay?
Liefje i 2017:
Opprinnelig lagt inn av liefje, her.
Too much spør du meg. Jeg ville heller holdt juleserviset nøytralt og pyntet med granbar, fine servietter og kuler og annet dill for å få julestemningen på bordet. Og har du kakeservise med julemotiv kan du jo bruke dette sammen med vanlig middagsservise. Ha juletallerkener oppå vanlige middagstallerkener til forretten eller ved siden av middagstallerkener som brødtallerken etc.
Liefje i 2019:
Opprinnelig lagt inn av liefje, her.
Jeg er variasjonsfreak, så jeg kan ikke kjøpe juleservise. Jeg liker å pynte med alt mulig annet julete, og har man det sammen med juleservise, blir det for mye. More is more, men too much er for mye. Jeg nøyer meg med juleglass fra Holmegaard (har både sånne til saft/vann og akevittglassene og noen skåler) og bruker disse sammen med diverse serviser (hvitt, grått, keramikk) og hauger av julestæsj (kuler, glitter, servietter, grankvister, juleblomster +++). Har også investert i noen fine julete pynteting i messing som jeg gleder meg som et barn til å ta frem hvert år. Faktisk er det sånn at bordpynting er det jeg gleder meg mest til hver jul.
Du holder på stilen din!
Jeg har nok landet på at juleservise ikke helt kommer til å komme inn i huset her heller. Vi har jo ikke plass, jeg har de fine kake/brød-tallerknene, jeg har nå en julerød duk, en fin løper, og mye annet fargerikt og julete jeg kan dekke på med. Samtidig så drømmer jeg fortsatt om det PERFEKTE juleserviset. Men er redd det ikke fins. Det må liksom både være kitsch, bauhaus og amerikana på samme tid.