|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokosttips til barn som ikke er sultne?
Ja, det er stor forskjell, men selv de usunne typene er bedre enn ikke å spise noe, hvis det er alternativet. Så får man heller være desto sunnere resten av dagen.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Frokostblanding er ikke bare frokostblanding. I den ene typen Cherios er det over 20% tilsatt sukker, så det har vi satt ned foten for. Sønnen hadde helst spist den. Men han spiser Weetabix, grove polarbrød eller toast.
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg vet jo det! Jeg snakket om de som generaliserer og sier at frokostblanding er usunt. Det er brød også, hvis man skal generalisere sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Frokosttips til barn som ikke er sultne?Ett av mine barn trener forresten mer enn 15 timer i uka. Hun er småspist fram til middag, da spiser hun som en hest. Jeg MÅ hjelpe henne å få nok mat i seg i løpet av en dag. Det er dritvanskelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
Er det virkelig det? Jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer. Jeg er ikke noe frokostmenneske, og har ikke spist frokost siden foreldrene mine mistet oversikten i løpet av tidlig barneskole. Jeg er utpreget B-menneske, og kroppen min er egentlig ikke klar for noe, ei heller mat, før i lunsjtid. Jeg har fungert strålende i alle år med å droppe frokost (god konsentrasjon, gode karakterer, fin fom), og ingen skal få meg til å tro at å spise noe usunt hadde vært veldig mye bedre? Jeg får meg ikke til å tro at tidspunktet på dagen for måltidene er viktigere enn hva næringsinntaket består av, og jeg har lest mye som tyder på st «alle må spise frokost» like gjerne er et skapt behov som et reelt. Overvekt er et langt større problem enn underernæring, så å lære barn å spise også når de ikke er sultne, det har jeg ingen tro på at har noe for seg, når de samlet sett spiser ok i løpet av døgnet.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|