Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det innafor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-19, 23:18   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis mannen ikke kan si nei, har det kanskje noe med måten han har vokst opp på? Kanskje har han vokst opp i en familie hvor det har vært et "krav" om å stille opp? Jeg vil jo tro at foreldrene/svigerforeldrene i denne settingen har nok informasjon til å vite bakgrunnen?

Jeg hadde syntes det hadde vært veldig rart å be noen som selv har spart til malere om å male fordi jeg ville spart penger - spesielt hvis jeg hadde bedre råd enn dem.

Det er akkurat i sånne tilfeller det er veldig viktig at man lærer seg å si nei og sette grenser. Selvsagt er det som regel en grunn til at det er vanskelig, jeg tror ingen av de som mener man bør gjøre det likevel, tar det ut av beregningen.

Jeg var alvorlig syk, høyrisikogravid, og fikk kun være hjemme (og ikke på sykehus), fordi vi bodde nær sykehuset og mannen min lovet å holde seg i nærheten. Vi ble likevel spurt om og forventet til stede på dugnad på søkkrike foreldres hytte. Noen ganger er bare ikke «klarer ikke si nei» gangbar valuta. Man må. Og man må lære seg å være trygg og komfortabel med de avgjørelsene og grensene man setter for seg selv. (Vi er fremdeles i relativ unåde for dette. Man blir vant til det.)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.