Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det innafor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-19, 00:05   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Poenget her er at vi selv betaler for å slippe å male. Og det vet de. Allikevel spør de om mannen kan male hos dem. Så de slipper å betale så mye for en maler. Det henger ikke sammen i mine ører. Jeg snakker ikke om at jeg ikke kan ta barna alene fordi de er gir små. Jeg snakker om hvem som spør hvem om hjelp. Jeg hadde da aldri bedt dem male her hvis de nettopp selv hadde betalt for å slippe å male!!!

Du sier "spør" og "bedt" om en annen her... Har de spurt han, eller bedt han? To helt forskjellige verdener, og ikke minst forventninger.

Og ja, dere har valgt å betale for en maler. Helt greit. Mnge gjør det. Enten fordi de ikke kan male selv, orker eller har tid. MEN, trenger nødvendigvis dine svigers, eller hvemsomhelst for den del, så trekke en slutning der, og dermed ikke spørre om hjelp, når de er ute etter hjelp?

Som nevnt mange ganger i tråden, så er det lov å spørre. Og jeg håper virkelig ikke at vi er der i dag, at man må tolke, og overtolke, enhver sjel før man faktisk kan spørre om råd eller hjelp. Finne ut av om den man spør er der at vedkommende kan. Og så evt tråkke i slaten om man spør feil/til feil tid. DA har verden feila big time.

Vi må kunne spørre om hjelp, OM vi er forberedt på at svaret kan bli nei. Jeg har spurt mang en gang om hjelp i forhold til barnepass. Til mange. Og ALDRI har jeg tatt det for gitt at de kan. Men har heldigvis folk rundt meg som ve at det er lov å spørre, og det er lov å svare. Og ikke minst at spørsmålene går i mellom. En gang spør jeg, en annen gang en annen. Og ingen sure miner, hverken pga spørsmål eller svar.

Jeg har selv en mann som setter våre biler på verksted for nær sagt den minste ting, fordi han ikke gidder ta det selv. Men når noen nært oss spør om hjelp med biler, da trår han til. Fordi det handler ikke om hverken bilen eller pengene, men det å hjelpe når noen spør. Og de gangene han sier nei, så er det å helt greit. For folk vet at han ikke orker alt.

Det er i grunn ganske enkelt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.