Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

B-mennesker, foren dere!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-19, 12:54   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Så vi har ingen normaltid i Norge? *teskje*

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jo, vi har en offisiell normaltid. Det er GMT+1, som er det samme som sentraleuropeisk tid, CET.

Men det er det man vurderer å endre.

Her ser man at deler av Vestlandet og østlige Finnmark ligger utenfor den tidssoner vi bruker, på kartet.

I tillegg ser man Island som er i en helt annen tidssone enn den de tilhører på kartet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg C1A7C3BE-A435-4287-A33C-ACFD39E904A0.jpg (60,3 KB, 35 visninger)

Sist redigert av Pelen : 27-10-19 kl 13:02.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 13:32   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Her ser man at deler av Vestlandet og østlige Finnmark ligger utenfor den tidssoner vi bruker, på kartet.

I tillegg ser man Island som er i en helt annen tidssone enn den de tilhører på kartet.

Det ville være veldig rart hvis vi ikke skulle ha CET, synes jeg. Og det er ikke tvil om at mesteparten av Norge passer overens med GMT+1.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 13:43   #3
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Når noen (a-mennesker?) har bestemt at verden skal starte umenneskelig tidlig, så kan vi som har en indre klokke tilsvarende vintertid få bestemme at det er normaltid. Jeg greier aldri å venne meg til sommertid.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 13:51   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hæ? Nei? Vi ekte B-mennesker vil ha vintertid!

Jeg er A-menneske, men er helt enig. Sommertid er helt jævlig.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har alltid lurt på HVEM som mente det var smart at arbeid og skole skulle ha kjernetid 08-16?? Kan ikke huske at det har vært en demokratisk avstemning på det? Jeg foretrekker å starte 10/11 og jobbe til 18/19, men har aldri vært en option.

Jeg kan nesten ikke tenke meg noe verre enn dette. Jeg jobber som lærer og foretrekker absolutt de dagene jeg har undervisning fra 08:10 kontra 14:30. Å begynne undervisningen min 14:30, gjør undervisningen min betydelig dårligere, dessverre. Heldigvis slipper jeg stort sett det, fordi de som ønsker å begynne 14:30 er i stort flertall og jeg er oftest nesten alene om å ønske tidlig undervisning. Elevene mine sutrer og klager når de må begynne 08:10, men likevel er det hevet over enhver tvil at de absolutt alle presterer bedre når vi har undervisning tidlig kontra seint.

Jeg skjønner virkelig ikke hva sommer bra med vintertid. Kan dere som mener det forklare litt bedre? OK, litt kjipt at det blir mørkere på morgenen, men det er jo på kvelden vi «lever». På morgenen er det bare transport til jobb for de fleste av oss.

Jeg vet ikke med deg, men alle steder jeg har jobbet har det vært vinduer. Dermed får jeg lys inn på kontoret eller inn i klasserommet, og inn i bussen/t-banen. Det verste med høsten før vi stiller klokka er når jeg må gå til jobb i stummende mørke. Og det store flertallet av oss har vel også arbeidstider som gjør at vi jobber med om morgenen enn om kvelden?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 14:37   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det ville være veldig rart hvis vi ikke skulle ha CET, synes jeg. Og det er ikke tvil om at mesteparten av Norge passer overens med GMT+1.

Om bare Norge endrer blir det rart. Det hadde vært bedre om hele Europa endret tiden. Jeg skjønner at ikke det er helt enkelt, bare så at det er sagt, men tenk hvor mye mer sollys man hadde fått på seg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 15:14   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om bare Norge endrer blir det rart. Det hadde vært bedre om hele Europa endret tiden. Jeg skjønner at ikke det er helt enkelt, bare så at det er sagt, men tenk hvor mye mer sollys man hadde fått på seg.

Ja, det ville vært vidunderlig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 15:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What!

Spania og Frankrike er jo i nøyaktig samme sone som England!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 15:39   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

What!

Spania og Frankrike er jo i nøyaktig samme sone som England!

Nei, Spania og Frankrike har CET, som oss. Portugal har GMT.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.