Sv: Hjelpe meg med å kjøpe mindre klær?
Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.
Jeg har nok en tendens til å vaske klær for ofte, ja. Hovedårsaken er at jeg vil unngå halvskitne klær som slenger rundt omkring fordi jeg ikke vil legge dem i skapet igjen, i alle fall klær jeg har hatt inntil kroppen. Hva gjør dere med det? Har dere et system for halvskitne klær, eller bruker dere de samme klærne hver dag til de er skitne nok for vask?
Jeg bruker jo bare kjoler, og har nesten alltid singlet under kjolen (om det ikke er veldig, veldig varmt). Jeg har et passende antall singleter i bomull som jeg bruker om sommeren og ull som jeg bruker om vinteren. De henger på badet om natten og siden de alle er like og uansett skal være under kjolen, bruker jeg den samme til den er klar for vask. Og det er overraskende lenge når det gjelder ull. Kjoler og strikkejakker som jeg har utenpå henger jeg tilbake i skapet, og det er mulig mange ville tenkt på meg som sjuskete om de visste hvor sjelden de vaskes, spesielt om vinteren. Jeg har stort sett aldri på meg den samme kjolen to dager på rad.
Mannen min har forøvrig en knaggrekke på soveromsdøra, der henger han buksene sine hver kveld, og det henger en del skjorter og t-skjorte der også.
|