|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kampen mot rynkeneHva er det i de Obagi kremene Geitrams? Er det syre eller vitamin A?
|
|
|
|
#2 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kampen mot rynkene
Elixir har ikke nattkrem i ordets vanlige betydning, men de har kremer uten solfaktor. Jeg har prøvd en del produkter derfra, men det eneste produktet som virkelig er ride-or-die for min del, er Niactil 4%. Jeg har tynn, finporet hud som er sensitiv og sliter med å holde fuktbalansen, og denne føler jeg virkelig at hjelper.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er bare å bestille time, så ser de hva du trenger. Jeg har også sensitiv og tørr hud, men bildene som ble tatt avslørte at jeg hadde mye større talgproduksjon enn jeg selv trodde, og fikk produkter deretter. De føltes helt feil i begynnelsen, jeg var så stram i maska at jeg knapt klarte å smile, men det gikk seg til og det virker som at huden har kommet i gang med å finne sin egen fuktbalanse. Men kuren er ikke for alle, den er kostbar, man må tåle å bli så rød og tørr at man ikke kan bruke sminke, kraftig avflassing i perioder og brennende følelse i ansiktet i begynnelsen. Men det går over, og premien er så og si plettfri hud som nesten ikke trenger sminke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kampen mot rynkeneFader også, jeg øver meg på å bli mindre forfengelig, men denne mellomtiden er helt grusom. Jeg har ikke hatt så mye poser under øynene, men nå er det rene Valenbrokk her.
|
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg har brukt Ordinary noen mnd nå og det funker som bare det på rynker og gusten hud. Valebrokk derimot? Trenger seg på her også.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg står for tiden på et program mot melasma, og bruker Melamin på dagtid (hydrokinon), og Melamix (også hydrokinon)+ Tretinoin på kveld. Tretinoin er a-vitaminsyre. Disse fås kun hos hudlege. Har forstått det slik at hudsykepleier kan skrive ut behandling med Retamax og Brightenex som også virker mot melasma, men ikke er like ekstreme som kuren jeg går på. Jeg skal over på disse produktene når jeg skal trappe ned i desember. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|