Sv: Silikonpupper?
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Jeg kjøper ikke det meget populære argumentet om at man gjør det "for seg selv". Å operere svære pupper som gir ryggvondt o.l., ja. Å operer hengende mageskinn som gjør det vanskelig med bukselinninger, ja. Å øke bryststørrelsen, hell no.
Da gjør man det i så fall for seg selv fordi man er så farget av den generelle oppfatningen om at små pupper er stygge, og hadde hatt mer utbytte av å jobbe med seg selv på det indre plan.
Ikke enig. Det finnes dem som legger inn silikon for å få diger pupper, og det finnes dem som legger inn silikon fordi de rett og slett ikke har noen pupper igjen. Jeg har overhode ikke noe problem med å forstå de sistnevnte, det er den første gruppen jeg sliter med, og det er basert på at små pupper er (minst) like fint som store pupper, og det faktum at jeg vet hvor j.... vondt store pupper kan være. For å ikke snakke om upraktisk.
Hvis det kun handler om å jobbe med seg selv på det indre plan, så må jo det også gjelde dem som får ødelagt brystene pga brystkreft. For å sette det helt på spissen.
Det ville ikke ramlet meg inn i halvsøvne å reagere på at noen valgte å putte litt silikon der det en gang var pupper. For meg er det mengden det kommer an på, ikke silikon i seg selv.
Og jeg synes faktisk det er helt ok å pynte litt om det får en til å føle seg bedre. Men da skal en være sikker på at det faktisk får en til å føle seg bedre. Hvis ikke blir det som å pusse opp i kjelleren, når det brenner på loftet .