|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Sv: Lutefisk med tilbehørHmmm jeg har aldri spist lutefisk, og har derfor ikke belegg for å si at jeg ikke liker det. Det er bare noe med konsistens og syn som har bydd meg i mot. Men jeg elsker jo fisk i mange varianter, og jeg kjenner at etter denne tråden har jeg veldig lyst til å smake det. Må få min mamma til å lage det så jeg kan smake, tror jeg.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lutefisk med tilbehørJeg må ha hvit saus med sennep i til lutefisken. Opprinnelig laget vi sausen for å gjøre lutefisken med fristende for barna, men så har den liksom blitt en del av opplevelsen hjemme hos oss.
|
|
|
|
#3 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lutefisk med tilbehør
Vi hadde lutefisk med hvit saus, poteter og gulrøtter da jeg var liten. Dette var faktisk en viktig grunn til at jeg lenge IKKE ville smake det etter at jeg ble voksen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At man elsker fisk, har egentlig lite med lutefisk å gjøre. Det er liksom ikke fisk, men noe helt for seg selv. Like lite som brunost er som andre oster, liksom. Men du må prøve, ja! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Jeg er vokst opp med sprengkokt torsk og lutefisk. Lutefisken lå som skjelvende lim på tallerken og badet i bein. Når jeg som voksen fikk den servert ovnstekt, fast og hvor kjøttet deler seg i skiver og beina er godt synlig har jeg fått et annet syn på fisken.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|