Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det greit å trene på gravlunden?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Er det greit å løpe på gravlunden?
Selvsagt 6 3,95%
Nei! 93 61,18%
Det kommer an på type løping 14 9,21%
Det kommer an på type gravlund 25 16,45%
Vet ikke/aldri tenkt over 12 7,89%
Brokkoli 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-19, 10:51   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg synes det med Listhaug var et veldig godt eksempel. Jeg synes det er ubegripelig, faktisk ufattelig, at noen kan stemme på henne. Men jeg aksepterer at folk tenker annerledes, og jeg synes det er flott med demokrati og lover.

Betyr dette at man ikke kan sette seg inn i andre sted?

Tanken er fri, det predikerer jeg for mine elever. Ingen kan bestemme hva andre skal tenke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 11:02   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det med Listhaug var et veldig godt eksempel. Jeg synes det er ubegripelig, faktisk ufattelig, at noen kan stemme på henne. Men jeg aksepterer at folk tenker annerledes, og jeg synes det er flott med demokrati og lover.

Betyr dette at man ikke kan sette seg inn i andre sted?

Tanken er fri, det predikerer jeg for mine elever. Ingen kan bestemme hva andre skal tenke.

Det er selvsagt helt greit at man syns andres meninger er ubegripelige, men jeg syns ikke det er å sette seg inn i andres sted, nei.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-19, 11:05   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er selvsagt helt greit at man syns andres meninger er ubegripelige, men jeg syns ikke det er å sette seg inn i andres sted, nei.

Nei, ok. I tilfelle er det jo mange områder de fleste vil slite med det.

Jeg syntes nok det var litt sårt å bli beskyldt for å ikke (forsøke å?) sette meg inn i andres sted. Det var jo nettopp derfor jeg laget denne tråden. Jeg er veldig ofte, sikkert altfor ofte, ærlig om hva jeg føler, det er kanskje mitt lodd i livet. Og her følte jeg at dette ble brukt mot meg, og på en måte jeg ikke kjenner meg igjen i.

Gammel 26-11-19, 11:10   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ok. I tilfelle er det jo mange områder de fleste vil slite med det.

Jeg syntes nok det var litt sårt å bli beskyldt for å ikke (forsøke å?) sette meg inn i andres sted. Det var jo nettopp derfor jeg laget denne tråden. Jeg er veldig ofte, sikkert altfor ofte, ærlig om hva jeg føler, det er kanskje mitt lodd i livet. Og her følte jeg at dette ble brukt mot meg, og på en måte jeg ikke kjenner meg igjen i.

Da greier du sikkert å sette deg inn i at andre syns det er sårt å få sine meninger beskrevet som ubegripelige, merkelige og må ha misforstått, når det er knyttet opp mot død og sorg.

Når det er sagt, jeg syns det er kjempefint at du spør, og syns refleksjonene i tråden er gode. Det er en fin tråd.

Gammel 26-11-19, 11:13   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da greier du sikkert å sette deg inn i at andre syns det er sårt å få sine meninger beskrevet som ubegripelige, merkelige og må ha misforstått, når det er knyttet opp mot død og sorg.

Absolutt. (Var du sarkastisk nå?) Det var heller aldri min mening å beskrive andre mennesker slik. Virkelig. Jeg ble faktisk litt forbløffet over at det ble tolket slik.

Gammel 26-11-19, 11:26   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Absolutt. (Var du sarkastisk nå?) Det var heller aldri min mening å beskrive andre mennesker slik. Virkelig. Jeg ble faktisk litt forbløffet over at det ble tolket slik.

Nei, ikke sarkastisk.
Og det er helt greit å ikke greie å sette seg inn i andres sted, selv etter at man har fått beskrevet hvordan andre tenker og føler. Det går jo fint an å respektere at det er sånn for det, slik du gjør. Men jeg mener at "å sette seg inn i andres sted" faktisk betyr at man utøver forståelse for deres mening, uten å nødvendig være enig i resonnementet deres. Typ, "Jeg skjønner at man stemmer Listhaug hvis ...blablabla".

Men når noe er ubegripelig så mener jeg at man per def ikke greier å sette seg inn i deres sted. Jeg greier så godt som aldri å sette meg inn i FrP-velgeres sted, og det er ok. Jeg kan respektere (nesten! ) at noen mener det de gjør allikevel.

Så jeg tror absolutt at du respekterer at mange syns det er upassende med løping på gravlund, jeg syns det er kjempefint med alles meninger i denne tråden, det er mange jeg er både enige og uenige med, men som jeg respekterer allikevel.

Gammel 26-11-19, 11:30   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, ok. Takk for oppklaring og reflekterte tanker rundt dette.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.