|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo for dummies...Kjære vene, salat til frokost? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Korn er jo ikke akkurat lavkarbomat da, men hvis du følger en filosofi ala Lindberg så går det greit. |
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Lavkarbo for dummies...
Følger egentlig ingen filosofi, bare åpen for innspill. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Betyr dette at man egentlig også skal holde seg unna helt grove knekkebrød når man går på lavkarbo?
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Igjen vil det si om du ønsker å følge Lindberg eller "no carbo". For meg er 2 stk grove knekkebrød nok karbo til å ødelegge non-carbo effekten, dvs vektnedgang i første omgang. Tragisk men slik er det nå engang .... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Takk for svaret, Lisa. Jeg er meget skeptisk til nonkarbo, så ikke ti ville hester får meg til å prøve noe slikt, og jeg kjenner på kroppen at den ikke har vondt av knekkebrød, så ergo "knekkebrødet mitt får du aldri".
|
|
|
#7 |
|
♡
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Men jeg har jo ikke tid til å lage meg en omelett til frokost, og ikke er det så greit å spise omelett med klypa på vei til bussen heller...
|
|
|
#8 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lavkarbo for dummies...Eg er ingen ekspert på området, men har forstått det slik at all brødmat, knekkebrød inkludert skal kuttast ut dersom ein følger dietten. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Signerer helt og holdent. Vi har gjort akkurat det samme og er veldig fornøyd med resultatet. Jeg føler meg faktisk så mye bedre av å ha redusert karboene at jeg nå helt fint kan se på veslemor sin skive eller pasta uten engang å ville smake på den. Jeg spiser også en 3-4 grove knekkebrød om dagen men det er det hele. Man blir jo MYE mer mett av proteiner og blir ikke så fort sulten igjen som man gjør av f.eks brødmat (hvor blodsukkeret fyker i været og går ned igjen og man blir sulten igjen) ..... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Man får ikke tette blodårer av naturlig fett alene, det er først når man begynner å blande det med raske karbs at det utgjør en fare. De fleste av oss som spiser lavkarbo gjør det faktisk ikke kun for å gå ned i vekt, men pga. HELSEN, selv om noen er uenige.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Bare tanken på å spise omelett stekt i smør med bacon til frokost gjør meg litt småkvalm. Venner man seg til slikt da?
|
|
|
#12 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er også mitt problem med disse Atkins kurer. Jeg orker simpelthen ikke å utsette mine arterier for så mye mettet fett. Jeg tåler også veldig dårligt fed mat. Får med en gang halsbrann og dårlig hud, og mett blir jeg ikke av det. Men salat og proteiner ja, det kan jeg være enig i er tingen.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei, for lavkarbo er så mangt. Går man på Atkins induksjon, Skaldeman eller Ketolysekuren bør man ikke spise knekkebrød, da de fleste knekkebrød tar opp for mye av karbo-rasjonen. Går man på Lindberg, Lutz eller ikke følger noen bestemt filosofi kan man unne seg litt knekkebrød, bare man ikke overdriver. Jeg spiser Wasa Fiberpluss, og har alltid godt med meierismør og proteinrikt pålegg på. Men jeg går ikke på noen "kur", jeg spiser bare sunt.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Jeg syns at virkelig grovt karbo ikke skaper det karbosuget som vanlig brød, pasta, ris, etc. skaper. Jeg syns suget reduseres betraktelig om jeg bare går fra brød til grovt rugbrød eller supergrovt knekkebrød, og bare har en minirasjon med potet el.l. til middag. Jeg går også fint ned i vekt på det. Men det er sikkert indivuelt.
|
|
|
#15 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Nei, salat til både frokost og lunsj har vi sjeldan.... |
|
|