Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg kjenner jeg ikke har noe som helst grunnlag what so ever til å sette meg inn i hvordan det må ha vært å leve i den fange/flyktningeleiren, og dermed mene noe veldig sterkt om hva hun burde ha gjort. Det jeg derimot mener noe om, er at det har vært best for den syke sønnen å få ha med moren sin, etter å ha levd i det helvetet, og det syns jeg det er veldig rart at folk som er foreldre selv ikke greier å se.
Som mor selv, så er jeg hvertfall sikker på at det å risikere at barnet ikke får adekvat behandling så raskt som mulig - er en sjanse jeg ikke ville være villig til å ta. Jeg er ikke i tvil om at det er fryktelige forhold for alle i denne leiren, og nærmest ulevelige for barn, og nettopp derfor burde det å få barna ut være førstepri. Med eller uten meg. Det er sagt han har cystisk fibrose, tror jeg, og da trenger han hvertfall hjelp så raskt som overhode mulig.