Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-20, 19:14   #1
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Så bra at det flere som har sett innlegget for det det er, nemlig tullete.
Jeg har flere venner som har delt innlegget, jeg har måtte overse lysten til å kommentere, vinner ingenting på å være "motstemmen" her.

Jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen, da begge mine barn har et høvelig nyansert forhold til dyre ting/klær. De har en salig blanding av dyrt og billig. 11-åringen har en iphone X, mens 14-åringen har en iphone 6.

Vi bor i distriktet, i en liten by, men mitt inntrykk er at det bloggeren peker på ikke er en stor problemstilling her.

Sist redigert av Fjols : 25-01-20 kl 19:19.
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-20, 19:30   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenåringsjenter sentralt i en stor by og merker ikke noe til dette. Mitt inntrykk er at det aller kuleste er å kjøpe brukt eller arve og at veldig synlig pengebruk blir sett litt ned på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-20, 19:46   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Så bra at det flere som har sett innlegget for det det er, nemlig tullete.
Jeg har flere venner som har delt innlegget, jeg har måtte overse lysten til å kommentere, vinner ingenting på å være "motstemmen" her.

Jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen, da begge mine barn har et høvelig nyansert forhold til dyre ting/klær. De har en salig blanding av dyrt og billig. 11-åringen har en iphone X, mens 14-åringen har en iphone 6.

Vi bor i distriktet, i en liten by, men mitt inntrykk er at det bloggeren peker på ikke er en stor problemstilling her.

Heheh, må bare spørre: da mener du at iPhoneX er det dyre alternativet og at en iPhone 6 er billigalternativet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-20, 15:05   #4
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heheh, må bare spørre: da mener du at iPhoneX er det dyre alternativet og at en iPhone 6 er billigalternativet?

Ja, på sett og vis, men det er greit å påpeke at begge telefonene er arvet.

Når det gjelder klær og utstyr er det stor variasjon, yttertøy og sko bruker vi mer penger på enn vanlig tøy.

I følge 11-åringen min er det særs populært med merket Gant i klassen, men hun ønsker seg ikke det og det er like greit når jeg ser at en genser fra det merke kan koste opp i 800kr.

Sist redigert av Fjols : 26-01-20 kl 15:10.
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.