|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?
Definitivt.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg ser der som naturlig at barna flytter ut etter videregående, dersom ikke spesielle ting tilsier at de bør være hjemme en stund til. Jeg for min del hadde nok ikke holdt ut hjemme lenger enn absolutt nødvendig (det ville den gang si snaue 19 år). Jeg lengtet veldig etter å bo for meg selv.
|
|
|
#43 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Kaste ut ungene? Tviler på at jeg kommer til å gjøre det, men håper de har fått innprentet vett og selvstendighet nok til å tørre å dra dit de selv vil enten det er for å studere, jobbe eller flytte sammen med en kjæresete/venner. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg kommer sikkert ikke til å kaste ham ut, men jeg håper han har rukket å bli selvstendig nok til at han frivillig flytter etter videregående.
|
|
|
#45 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg håper jentene har lyst til å flytte hjemmefra når de begynner å studere. Som Skilpadda, synes jeg også det hadde vært en fordel (for dem) om de valgte å reise utenbys eller utenlands for å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?For å si det sånn, jeg går sterkt ut fra at jeg befinner meg i en liten, sentral leilighet på Frogner i stedet for rekkehuset om 19 års tid (and counting).
|
|
|
#47 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg er nok enig med de som sier at jeg ser helst at hun flytter et annet sted og studerer, gjerne en annen by eller et annet land. Spørs om ikke jeg "sender" henne til familien vår i Australia når den tid kommer. Det har jeg presset på med min lillebror på 18 nå, og han skal det. Men vil hun studere her i Oslo skal jeg strekke meg langt for å hjelpe henne med egen bolig da. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
© All rights reserved
|
Jeg også (nedtelling her også). |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Hun kommer aldri til å bli kastet ut, men jeg håper som de fleste andre her at hun blir selvstendig og onsker å flytte på seg etter videregående.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg regner med at det ikke blir spørsmål om hvor lenge jeg er villig til å ha de hjemme. Mest sannsynlig vil det skje helt naturlig i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg holder også med Skilpadda og Benmurphy. Jeg er veldig glad for at jeg har bodd langt hjemmefra i en periode og for at jeg flyttet vekk for å studere.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Introvert optimist
|
Nei, så langt vil ikke jeg strekke meg heller.
|
|
|
#53 |
|
By the Sea
|
Hvorfor før? Er det dårlig med vgs der dere bor, slik at det kan bli nødvendig å flytte?
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Høhø. Så godt å se at det er flere enn meg som tenker på hvor de vil bo etter at barna har flyttet ut. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Håper ungene selv har lyst til å dra et annet sted å studere ette vg. Har allerede snakket med dem om det, hvor spennende det er å bo et helt annet sted, oppleve nye ting og klare seg selv. 13-åringen min har allerede bestemt seg for å studere i Stavanger hvor onkel bor (helst på universitetet der onkel jobber |
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#57 |
|
I farta!!
|
Signerer denne
|
|
|
#58 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?De får bo hjemme så lenge de vil, men jeg håper jo at de vil være selvstendige til å ønske det selv når de når 20-årene ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?He,he!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|