|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Reise i disse corona-tider?
Med tanke på at de her nå har avlyst blant annet håndballtreninger, ville jeg tenkt at det arrangementet burde avlyses. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
Å avlyse treninger er ikke et råd fra hverken håndballforbundet eller folkehelseinstituttet. Dette er besluttet av det enkelte laget.
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
Jeg er klar over det. Men når såpass mye annet blir avlyst, synes jeg at en overnatting med et så stort antall deltakere også kan vurderes avlyst ut fra føre var prinsippet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
Hvorfor skal dere det? Er det ikke et poeng å heller være litt i forkant, for å forhindre smittespredning, fremfor å insistere på å gjennomføre trening, som tross alt ikke er nødvendig for å holde samfunnet i gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg forholder meg til retningslinjer gitt av folk som kan noe om dette. Jeg er en skarve lagleder uten noen form for medisinsk kompetanse og vår beskjed til spillerne er at det er HELT greit om folk velger bort trening akkurat nå, at det er strengt forbudt å komme på trening hvis man er selv ubetydelig syk, men at vi ellers forholder oss til FHI, NFF og klubben.
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
Jeg er jammen ikke sikker på om de retningslinjene er gitt av noen som kan noe om dette, all den tid legene som har kompetanse på dette anbefaler lockdown. FHI og Helsedirektoratet har hittil vært alt for bakpå, og har kommet med råd som har vært alt annet enn forsvarlige, så jeg stoler mer på sykehuslegene, som er de som skal ta imot alle de syke, enn på noen andre nå, kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Legene med ansvar for smittevern i min kommune har meget høy kompetanse, og anbefaler ikke avlysninger av treninger per nå.
![]() |
#9 |
villende
|
Jeg er ikke så sikker på det. De jeg har snakket med som jobber i førstelinjen er ikke veldig imponert over en del av de som skal være autoriteter på dette. Kanskje høre på rådene fra helsepersonell i Italia fremfor egen «magefølelse»? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Jepp. FHI overvurderer kapasiteten på sykehusene. De glemmer at vi har 90% belegg på intensivavdelingene til vanlig. Og jeg tror de har vært redde for å være strenge siden svineinfluensaen har gått inn i media som «overhysterisk». Selv om folk var vaksinert og vi holdt på å gå tomme for respiratorer da også.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Når tenker du det vil skje?
![]() |
#12 |
This is normal!
|
Enig. Jeg tror det er stor aksept blant flertallet av oss når det gjelder strenge tiltak. Det kan redde liv. Samtidig har jeg veldig vondt av de som vil kjenne dette aller mest økonomisk/jobbmessig.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Alt av treninger er avlyst i de store idrettslagene her. Jeg venter på at Stupeklubben gjør det samme.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|