Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-20, 21:09   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Jeg er veldig spent på hva Rikshospitalet vil gjøre med de ikke helt livsnødvendige kontrollene. Jeg har IKKE lyst til å reise til Oslo og bo på pasienthotellet! Vi bor på et knøttlite sted, mannen min har hjemmekontor, jeg er tryggere her!

Gammel 11-03-20, 21:12   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er veldig spent på hva Rikshospitalet vil gjøre med de ikke helt livsnødvendige kontrollene. Jeg har IKKE lyst til å reise til Oslo og bo på pasienthotellet! Vi bor på et knøttlite sted, mannen min har hjemmekontor, jeg er tryggere her!

Jepp, det er du. Mye tryggere,
Jeg vil tro at de mener akkurat det samme som deg. Og antakelig kan du få sjekket ut ganske mye av det de vil ha sjekket ut lokalt - det må bare organiseres.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 21:17   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jepp, det er du. Mye tryggere,
Jeg vil tro at de mener akkurat det samme som deg. Og antakelig kan du få sjekket ut ganske mye av det de vil ha sjekket ut lokalt - det må bare organiseres.

Nuvel. jeg på sykehus, så vil jeg muligens heller til Rikshospitalet enn SUS. På SUS frykter jeg alltid å komme inn for å a blodprøver, og komme ut med amputert ben eller rumpeimplantat. Du vet aldri hva de finner på.

Gammel 11-03-20, 23:05   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuvel. jeg på sykehus, så vil jeg muligens heller til Rikshospitalet enn SUS. På SUS frykter jeg alltid å komme inn for å a blodprøver, og komme ut med amputert ben eller rumpeimplantat. Du vet aldri hva de finner på.

Jeg hører også til på Rikshospitalet, og har tilsvarende dårlige erfaringer med lokalsykehuset.

Jeg skal etter planen snart inn til årlig kontroll, og er litt betenkt mht avlysning. I fjor var noen av polyppene slik at de regnet med å måtte fjerne dem i år, og jeg har også bedt om ekstra sjekk mht at jeg av og til blir forstoppet, som er litt sært når man samtidig har kronisk diaré.

99% sannsynlig er det ikke krise om jeg står over årets kontroll. Men jeg kjenner likevel litt på at den tryggheten som årlig kontroll gir meg betyr en del, og at jeg ikke liker å tenke på at det kan vokse ting i tarmene som de ikke finner ut av fordi alt må utsettes pga korona.

Gammel 11-03-20, 23:14   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, nå lo jeg høyt her. Men det er litt fint med galgenhumor midt i all alvoret.

Jeg kjenner egentlig at jeg skulle ønske vi kunne kjøre en mini-karantene på hele verdenssamfunnet nå. Mannen jobber med noe som anses som kritisk samfunnsfunksjon, og jeg har hørt på ham snakke beredskap i hele ettermiddag og kveld.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 21:26   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har nettopp komt heim etter tre dagar på Pasienthotellet og følte meg faktisk tryggare der enn på kardiologisk sengepost på Rikshospitalet der mamma var. Først i dag slutta sjukepleiarane å håndhilse på meg. Og det var absolutt ingen restriksjoner på besøk eller oppfordring til besøkande om å vaske seg på hendene før dei gjekk inn. På Pasienthotellet stod det håndsprit overalt og dei gjekk kontinuerlig rundt og vaska dørhåndtak og heisknappar. Dei vaskar nok oftare på Rikshospitalet også, men ikkje ofte nok i forhold til antal personar som tar på ting.

Gammel 15-03-20, 20:56   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det kan jeg svare litt på, siden jeg var på Rikshospitalet torsdag, og legen måtte svare på et slikt spørsmål på tlf mens vi hadde vår konsultasjon. Pr Torsdag 12 drev de og avlyste alle som skulle komme med fly, og tenkte å ta i mot de i nærområdet som hadde avtale før det smalt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.