Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blodgivere og bekjente av blodgivere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-20, 10:07   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blodgivere og bekjente av blodgivere

Frøkna har fått en SMS med ekstrainnkalling fra AHus (egentlig 2 uker til ordinær time) , jeg har ikke fått, men etter at jeg var i 6 mnd karantene pga reise kom jeg aldri i gang igjen. Nå er det over 1 år siden jeg ga.

Svanen - kan man bare begynne å gi igjen etter så lang tid eller må man godkjennes på nytt? Vi er friske og raske så vi kan bidra.

Sist redigert av Fløyel : 10-04-20 kl 10:14.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 10:12   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Svanen, vet du om blodet testes for antistoffer?

Jeg skal gi over påske, etter å ha vært forkjølet de to siste gangene jeg har fått time. Siden jeg jobber i Oslo og tok t-banen på jobb, så er det ikke helt usannsynlig at jeg har blitt smittet. Dog uten symptomer utover vanlig forkjølelse, i så fall. Jeg vil jo gjerne gi, hvis jeg kan..

Sist redigert av Timar : 10-04-20 kl 10:17.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-20, 11:25   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Frøkna har fått en SMS med ekstrainnkalling fra AHus (egentlig 2 uker til ordinær time) , jeg har ikke fått, men etter at jeg var i 6 mnd karantene pga reise kom jeg aldri i gang igjen. Nå er det over 1 år siden jeg ga.

Svanen - kan man bare begynne å gi igjen etter så lang tid eller må man godkjennes på nytt? Vi er friske og raske så vi kan bidra.

Det varierer fra blodbank til blodbank. Hos oss kan du gi om det er mindre enn 5 år siden sist. Ring dut og høre med dem.

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Svanen, vet du om blodet testes for antistoffer?

Jeg skal gi over påske, etter å ha vært forkjølet de to siste gangene jeg har fått time. Siden jeg jobber i Oslo og tok t-banen på jobb, så er det ikke helt usannsynlig at jeg har blitt smittet. Dog uten symptomer utover vanlig forkjølelse, i så fall. Jeg vil jo gjerne gi, hvis jeg kan..

Ikke for Korona nei.
Så lenge du har vært helt frisk, uten forkjølelsesymptomer de siste 2 ukene kan du nok gi. Og ikke har nærkontakt med noen med påvist smitte

Gammel 10-04-20, 11:30   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ikke for Korona nei.
Så lenge du har vært helt frisk, uten forkjølelsesymptomer de siste 2 ukene kan du nok gi. Og ikke har nærkontakt med noen med påvist smitte

Takk! Da regner jeg med det er gjort en god vurdering på smittefare. Jeg har ikke vært i kontakt med noen som er smittet, men det er jo ikke mulig å vite om jeg har vært smittet selv. Har uansett levd tilnærmet i karantene den siste måneden.

Jeg er universalgiver, så blodbanken er gjerne litt ekstra ivrig på at jeg skal komme.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.