|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koronavirus og ferieplanerVi håper på reprise av 2018, vi, med varme og sol fra mai til høsten. Det er lov å håpe.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Koronavirus og ferieplaner
Men nå er det vel ikke slik at vi uttrykker oss 100% presist til enhver tid? Det er jo ganske vanlig å over- eller underdrive når vi snakker. Jeg skjønner liksom ikke poenget med å påpeke at det folk sier ikke er bokstavelig? Det skjønner jo de som sier det også.
Jeg har ingen problemer med å se at for mange kan det være lang nok tid. Vi har jo holdt på i en måned nå, og vi vet ikke hvor lenge det skal vare. Og mange påpeker jo at nettopp det er det verste. Jeg er en sånn som tror at alt er normalt når vi kommer til juni, mens jeg ser andre ikke tror ting vil være normalt før langt uti 2021. Er man i sistnevnte kategori, er det nok ganske lett å bli ganske nedbrutt nå.
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det er klart. Men jeg skjønner også at det er noen som kan reagere mer negativt når det formuleres slik. For det er fullt mulig å uttrykke skuffelse over planer som går i vasken, med store ord også, uten samtidig å beskrive det man vet er andres normalferie som et dårlig alternativ, som man nærmest forgår om man må lide seg gjennom. Da må man kanskje regne med litt flere reaksjoner av typen "javel, velkommen til min verden". Men at det er kjipt å avlyse ferier og andre ting man har sett fram til er det ikke tvil om. Uansett hvor store eller små planer det er snakk om.
|
|
|
#4 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Da håper Helgeland på en reprise fra 1980. Det var vel sist vi hadde en hel sommer med finvær!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|