Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-20, 10:10   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

De fleste synes vel det er greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst? Tor ikke så mange har reagert på det, uten at jeg husker alle innleggene like godt. Jeg reagerer i alle fall ikke på det, og er selv lei meg over at våre ferieplaner trolig ikke kan gjennomføres. Ikke fordi alternativet er så forferdelig, men fordi jeg og hele familien hadde sett veldig fram til akkurat det.

En annen ting med dette forumet er at det er så mange ulike folk i så ulike situasjoner her inne, og det kan være greit å ha i bakhodet før man dundrer løs om hvor ulidelig det er å måtte ha ferie i Norge dette ene året, når man hvert år ellers har ferier som andre bare kan drømme om. Det handler ikke om barna i Afrika, det handler om den som leser innlegget ditt. Den du skriver til. Som sagt, skuffelsen over planer som går i vasken er det ingen som sier noe på, og vi har alle lov til å være lei oss, og gi uttrykk for det, selv om det finnes mange som har det verre. Og det er absolutt lov å uttrykke at man synes hjemmeferie er noe dritt også, selv om det er snakk om bare ett enkelt år, men da bør man også ha forståelse for manglende sympati fra andre som aldri får noe annet.

Sist redigert av My : 16-04-20 kl 10:45.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:49   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

De fleste synes vel det er greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst? Tor ikke så mange har reagert på det, uten at jeg husker alle innleggene like godt. Jeg reagerer i alle fall ikke på det, og er selv lei meg over at våre ferieplaner trolig ikke kan gjennomføres. Ikke fordi alternativet er så forferdelig, men fordi jeg og hele familien hadde sett veldig fram til akkurat det.

En annen ting med dette forumet er at det er så mange ulike folk i så ulike situasjoner her inne, og det kan være greit å ha i bakhodet før man dundrer løs om hvor ulidelig det er å måtte ha ferie i Norge dette ene året, når man hvert år ellers har ferier som andre bare kan drømme om. Det handler ikke om barna i Afrika, det handler om den som leser innlegget ditt. Den du skriver til. Som sagt, skuffelsen over planer som går i vasken er det ingen som sier noe på, og vi har alle lov til å være lei oss, og gi uttrykk for det, selv om det finnes mange som har det verre. Og det er absolutt lov å uttrykke at man synes hjemmeferie er noe dritt også, selv om det er snakk om bare ett enkelt år, men da bør man også ha forståelse for manglende sympati fra andre som aldri får noe annet.

Nettopp.

Gammel 16-04-20, 10:59   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunsten er å forklare hvorfor man selv er lei seg og fortvilet, UTEN å samtidig si at det mange andre driver med og VELGER - ikke er bra nok. Jeg skjønner det er sårt når man egentlig gjerne skulle gjort noe annet, og det oppleves som at andre peker på livet man har og sier at DET nærmest er uutholdelig - men jeg tror man må jobbe litt med å tenke at utgangpunktet handler ikke om det. Det handler kanskje vel så mye om fokus, mental overlevelsesevne, endringsvilje, kreativitet og evne å finne glede _der man er_.

Når det kommer til ferie på FP og ellers gjelder regelen om at man gjerne kan påpeke at man aldrialdrialdri ville valgt en ferieform som dreier seg om lange og stressende flyturer, hotell og andre løsninger med fokus på å slippe matlaging og klesvask, eller overfylte strender og populære turistdestinasjoner hvor man muligens kan treffe skandinaver. Å påpeke at ferieformer closer to home, gjerne hengende i skogen med telt og fiskestang, er helt uaktuelt som gulroten man går å gleder seg til hele våren, er ofte ikke like greit.

Jeg synes generelt at folk kunne være litt rausere med hverandre og ta høyde for at vi er ulike. Både i sinn og skinn. Ingen av våre hverdager er kopi av hverandre, og ingen kjenner naboens behov for pusterom i inn- eller utland. Ikke sleng med leppa om telt på terrassen og biltur på Vestlandet, og ikke himle over charter eller EuroDisney.

Jeg har mange venninner som er friskuser og ut i skogen og opp i trærne. Opp på fjellet, gå fra hytte til hytte, nært og kjært og krabbefiske. JEG er ikke sånn. Jeg skulle gjerne vært det, jeg synes det SER veldig fint ut når #liveterbestute, og DE koser seg jo plenty - men jeg har ikke lenger knær til å gå på ski eller sti i timesvis. Jeg bruker dessuten så mye av min tid på å serve andre rundt om - at min form for ferie (= avslapping og fri fra det vanlige) bør handle om noe annet enn å flytte kjøkkenet til et annet sted, inne eller ute.

Jeg synes med andre ord at ALLE skal få være lei seg over planene som ikke ble - det handler jo om en selv og ikke alle andre.

Gammel 16-04-20, 11:12   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det må være greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst uten ALLTID å måtte tenke på barna i Afrika eller andre som har det mye verre. Helt ærlig synes jeg det er litt slitsomt med dette forumet, at man ALLTID må korrigere folk til å holde seg innenfor PK-rammen, hvis man sier noe litt fra hofta uten se det kjempestore bildet.

Veldig enig i dette.

Reprise på Sommeren 2018 er mitt største mareritt. Skjønner ikke at det er mulig å ønske å gjenta en sommer som førte til økonomisk krise for bønder, nedslakting av dyr pga. formangel, tørke, skogbranner osv. Å ønske seg det er mye, mye mer dustete enn å uttale seg litt sleivete om hvor ille det er å ikke få reise til utlandet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 11:13   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Veldig enig i dette.

Reprise på Sommeren 2018 er mitt største mareritt. Skjønner ikke at det er mulig å ønske å gjenta en sommer som førte til økonomisk krise for bønder, nedslakting av dyr pga. formangel, tørke, skogbranner osv. Å ønske seg det er mye, mye mer dustete enn å uttale seg litt sleivete om hvor ille det er å ikke få reise til utlandet.

Nei, den biten trenger vi ikke få igjen.

Det kan godt regne om natta. :raus:

Gammel 16-04-20, 11:22   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, den biten trenger vi ikke få igjen.

Det kan godt regne om natta. :raus:

Nettopp. Det glemte jeg å skrive da jeg ønsket meg varmen fra 2018.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.