Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-20, 22:21   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men forstår du ikke at det er mindre risiko for smittespredning om åtte personer fordelt på to husstander (som ikke omgås andre) er samlet, enn om fem personer fra fem ulike husstander er samlet?

Hva i alle dager har min forståelse rundt smittespredning med noe som helst å gjøre? Det er da virkelig ikke det jeg diskuterer? Du sier det selvsagt er greit å være åtte personer sammen. Det offentlige i Norge sier det er greit med maks fem. Hvor vanskelig kan det være?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Bør betyr selvsagt ikke skal/må.

Så "bør holde to meters avstand og minst én meter i butikker/apotek" er bare en slags forsiktig veiledning? Det er derfor man leier inn vakter for å påse at dette overholdes på for eksempel vinmonopol og enkelte apotek?

Det kan selvsagt være at jeg tolker "bør" sterkere enn det regjeringen har ment, men jeg er rimelig sikker på at regjeringen ikke mente at "bør" er ekvivalent med at hver enkelt skulle gjøre seg opp sine egne vurderinger rundt hvor sannsynlig smitte egentlig var, og egentlig kunne overse de føringer som ble lagt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.