|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!
Etter omtalen å dømme er dette en bok jeg ville like. Anbefaler du den? |
|
|
|
|
#2 |
|
Bork bork bork
|
En korrekt observasjon.
|
|
#3 |
|
Lesende
Jeg begynner nå på bok to The Obelisk Gate av N. K. Jemisin. Bok en innfridde forventningene ganske grundig. Så jeg er litt spent på om bok to innfrir også. Det gir høye forventninger til en serie, når alle bøkene vinner Hugo-prisen, jeg la merke til det i en omtale jeg leste. |
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Oisann, jeg ble ganske så fornøyd med bok to også. Nå startet jeg nettopp på bok 3: The Stone Sky. Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne en gang når det gjelder omtale av serien. Les den selv, de to første bøkene kan anbefales. Her problematiseres mye rart og alvorlig under dekket av fantasy/SF-sjangeren. |
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Jeg har nå 150 sider igjen av triologien. Den er godt skrevet, særlig vekslingen i fortellerstil, og fascinerende og politisk og grusom. Min oppfatning er at den handler om slaveri, mishandling, urettferdighet og forbrytelser mot menneskeheten, bare for å ta det mest åpenbare. Unger avles til å bli kraftmaskiner og så blir de som avler dritsure når kraftmaskinene oppfører seg som mennesker på godt og vondt og vil bli sett på som noe annet enn maskiner. Parallellen til kolonitiden og slavehold er tydelige, selv for meg. Er det mere jeg burde tenke over? |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|