|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Fortsatt blir jeg litt forvirret av det med hva som er anbefalinger og hva som er forbud, og nå leser jeg dette i dag:
Altså det er bare rent teoretisk jeg tenker her, hva man har hjemmelsgrunnlag for å kreve, eller gi straffereaksjoner mot. Jeg har absolutt ingen planer om å samle flere enn 20 personer, og synes ikke at folk skal gjøre det, spørsmålet er om det er ulovlig, juridisk sett, slik det er å ha over 200 på offentlige arrangement. Ut fra dette sitatet ser det ikke slik ut, men at de vurderer å gjøre det ulovlig heretter.
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Nei, jeg tolker det slik at det kun er frarådet med mer enn 20 hjemme, men ikke ulovlig. Men det kan det altså bli. Lurer på når det skal skje i så fall?
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det var det jeg oppfattet det også, men ble usikker når så mange var sikre på at det var ulovlig. Uansett, jeg lurer på om det egentlig vil gjøre noen stor forskjell om de gjør det til et forbud i stedet for et råd. Tror de fleste forholder seg til rådene som om de var faktiske forbud og påbud, og at de som gir blaffen i rådet heller ikke bryr seg mye mer om det blir ulovlig.
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det avhenger nok litt av hvordan man er skrudd sammen. Jeg er en ekstrem regelrytter og forholder meg strengt til lover. Forsiktige anmodninger som jeg ikke er enig i, forholder jeg meg til som jeg ønsker. Derfor er jeg av de det har effekt på når man endrer reiseråd fra grønn til gul. Vi reiste på ferie til Danmark i sommer fordi det var grønt. Nå reiser jeg ikke til Kreta ettersom reiserådet er endret. (Enda smittetallene både der vi var i Danmark og ikke minst på Kreta er langt lavere enn der jeg befinner meg; i Oslo.)
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har også inntil helt nylig trodd det var ulovlig med flere enn 20 stk hjemme.
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|