Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-20, 14:11   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg har sikkert failet med oppdragelsen, men å la min egen femteklassing være alene hjemme fra 6:30 til 17:30 hver enste dag denne uka hadde vært veldig, veldig ugreit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 14:18   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har sikkert failet med oppdragelsen, men å la min egen femteklassing være alene hjemme fra 6:30 til 17:30 hver enste dag denne uka hadde vært veldig, veldig ugreit.

Jeg hadde nesten gladelig gjort det nå, men det kan jeg ikke, for jeg må jobbe på hjemmekontor pga. DEN HELVETES KORONAEN og holder på å klikke i vinkel av at det ikke går an å jobbe i 90 sekunder sammenhengende uten at det kommer en forespørsel, lyd, krangling, noen som vil ha en kos, småskravling, en hund som må tisse. Det hjelper ikke å sette seg på et rom med lukket dør, det hjelper knapt med lyddempende headset.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 15:34   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg hadde nesten gladelig gjort det nå, men det kan jeg ikke, for jeg må jobbe på hjemmekontor pga. DEN HELVETES KORONAEN og holder på å klikke i vinkel av at det ikke går an å jobbe i 90 sekunder sammenhengende uten at det kommer en forespørsel, lyd, krangling, noen som vil ha en kos, småskravling, en hund som må tisse. Det hjelper ikke å sette seg på et rom med lukket dør, det hjelper knapt med lyddempende headset.

Jeg signerer HELHJERTET minus hund og tissing for hund har vi ikke.
Legg til krangle fjortisen til 0130 inatt og våkne kl. 0600.

Gammel 28-09-20, 17:52   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

HELVETES IDIOTISKE NAV!!!
Hvorfor er det umulig å sette hjelpestønad inn på mors konto når tiåringen ikke har en egen konto selv? Er ikke hjelpestønad ment for å betale for hjelpen han trenger, til den som hjelper ham? Det står jo til og med i vedtaket at det er foreldrene som hjelper, men neida.
Så nå sitter jeg her da, med en giro utbetalingsblankett og dermed enda en greie jeg må bruke tid og energi jeg ikke har på.

Du kan jo opprette en konto i barnets navn, som du disponerer. Og så overføre dem derfra til din egen konto. Ingen grunn til å bruke giro.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 22:16   #5
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan jo opprette en konto i barnets navn, som du disponerer. Og så overføre dem derfra til din egen konto. Ingen grunn til å bruke giro.

Det er det vi har gjort.

Gammel 30-09-20, 01:24   #6
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bare at du da enten må klare å signere inn som ungen i NAV for å bytte konto (for hjelpestønad står i barnets navn og er da noe man ikke får tilgang til gjennom egen bruker) - og det får man ikke gjort om barnet ikke har riktig nivå på bank-id, og det får man ikke uten å ha vært innom fysisk i banken og paradert nevnte barn + fødselsattest (eller pass, eller annet <insert dokument man mistet kontrollen på da koronaen kom>). Altså man får bank-id -dings/koder man kan bruke til mye rart, men ikke riktig nivå til akkurat det.

Eller søke på nytt og skrive det nye kontonummeret på det "#$#% skjemaet og vente til NAV finner det opportunt å behandle. Og oppdatere kontonr. i systemet (man kan evt. skrive det på et ellers tomt skjema og sende inn fikk jeg beskjed om ). Det holder ikke med brev, mail, eller telefon. Sa de.

:askmehowIknow:

Nå får jeg utbetalt på min konto da, så det er jo problemfritt men jeg prøver å få det over på lillegutts konto og har vel ...egentlig ... gitt opp inntil videre. Inntil jeg uansett MÅ sende inn skjemaet på nytt. Eller inntil han fyller 18, da blir det sikkert stopp i systemet uansett (man går automagisk ned til sats 1, og jeg kan ikke TENKE meg at NAV aksepterer å overføre penger til en annen person (meg) etter fylte 18).

GAH!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 28-09-20, 14:32   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke så mange foreldre som er borte 11 timer i strekk, selv med reisetid?

Jeg er ikke uenig i at ungene har i overkant mange ferieuker, men jeg synes også mange kvier seg unødig for å la ungene være litt alene.

Bokormen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.