Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ragde refses for homofordommer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 12:31   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ragde refses for homofordommer

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg tror disse tre bøkene til Ragde vil bli mye omdiskutert - litt ala Elstad kanskje - for det vil være ulike holdninger til kvalitetene.

Hva er imidlertid litterær kvalitet?

Ja, det er det store spørsmålet. Dette minner meg om debatten rundt Frid Ingulstads stadig avslåtte søknader om medlemskap i Forfatterforeningen. Hvem har egentlig myndighet til å fastsette kriteriene for litterær kvalitet? Akademikerne? Forfatterforeningen? I alle fall ikke Folket, vil jeg tro. Det skulle tatt seg ut!

Nå er jeg ingen ekspert, men for meg finnes det mange ulike former for litterær verdi. Det har jeg blitt enda mer klar over etter å ha studert tre språk ved universitetet. Alt til sitt bruk! Selv om jeg har hatt stor glede av mange kanoniserte klassikere, innrømmer jeg gladelig at jeg også har slukt flere Sandemo-serier. Samtidig finnes det klassikere som effektivt dysser meg i søvn, og det finnes "lette" bøker med så dårlig språk at jeg får lyst til å kyle dem i veggen.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.