|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Enerly's skadeutbetaling (VG)
Jeg også har skjønt dette regnestykket, men hvorfor det offentlige skal ha 11,4 mill er for meg fremdeles ubegripelig.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Det står i loven.
|
|
|
#3 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og hvis man blar litt i dokumentet jeg linket til hos Arbeidsdepartementet, så finner man informasjon om bakgrunnen for dette. Jeg forstår det slik at yrkesskadeforsikring er obligatorisk for arbeidsgivere, men folketrygden betaler også ut penger i forbindelse med yrkesskader. Folketrygden finansierer sine utbetalinger til dette gjennom andel av innkrevd arbeidsgiveravgift og gjennom andel av utbetalinger fra forsikringer. Det høres jo litt kronglete og byråkratisk ut, men det er nå gjerne slik det blir når man får behov for nye lover, forskrifter og rettigheter som skal supplere de man har fra før. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Jeg har forstått det slik at de 11,4 millionene da skal gå til Enerly indirekte, via folketrygdens ytelser.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|