Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-20, 14:25   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes vel innlegget ditt er et glitrende eksempel på det jeg frustreres over, Milfrid. Hvordan vet man hvem som faktisk er syke og hvem som faker, liksom. Jeg er enig i at det er ødeleggende, men jeg synes det er underlig å mistenke/stille gjestene til veggs.

Men nå skal jeg gi meg.

Jeg synes også det er underlig å mistenke gjester eller stille dem til veggs, og ville virkelig aldri gjort det.

Dette var en rant-tråd det man sier høyt det man ikke sier høyt i RL ja? Ellers er det veldig lett å se hva som er ekte og hva som ikke er det. For de som ikke er det er de som har nytt kosthold annen hver uke, og forteller hva homøopaten anbefalte sist de var der. De som etter et par glass med vin glemte at de hadde bestilt egen dessert fordi de ikke tålte den som skulle serveres.

Og nei, jeg er ikke intolerant mot verken melk eller brød, jeg kan fint spise det. Og det hadde aldri ramlet meg inn å be om tilpassing, nettopp fordi jeg vil kunne spise det jeg vil og liker.

Men kjenner jeg noen som konsekvent holdt seg borte fra noe, om det var melk, mel, dyr osv, så hadde jeg selvfølgelig respektert det. Veganere får være veganere i mitt hus, helt uten å måtte forklare eller forsvare noe. Jeg unngår å servere suppe når jeg har besøk av venninne som hater det. Eksen min slapp å drikke rødvin (selv om jeg ikke trodde det var allergi som gjorde at han mente han kastet opp av det. ), osv osv.

Det vi snakker om her er dem som er periode-allergiske/intolerante whatever. De er et sosialt problem!!!

Men nei, jeg stiller ikke dem til veggs heller. Man kommer da fra et møblert hjem og holder klokelig kjeft. Men man tenker sitt, og så ranter man på FP.

Og hjelpes. Vi kan godt rante om idioter som tar sånn opp i RL og gjør det vanskelig for folk som virkelig blir syke av mat. De kommer i grunne høyere på listen over rantverdighet enn dem som er periodesyke.

Gammel 19-10-20, 15:40   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og nei, jeg er ikke intolerant mot verken melk eller brød, jeg kan fint spise det. Og det hadde aldri ramlet meg inn å be om tilpassing, nettopp fordi jeg vil kunne spise det jeg vil og liker.

Men da har du jo i tilfelle laget deg en helt egen definisjon av hva intoleranse betyr. Hverken allergi eller intoleranse trenger å bety at man blir dødssyk av noe, men man må da virkelig kunne forvente at det tas hensyn selv om man er så heldig at man har "milde" symptomer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 15:48   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men da har du jo i tilfelle laget deg en helt egen definisjon av hva intoleranse betyr. Hverken allergi eller intoleranse trenger å bety at man blir dødssyk av noe, men man må da virkelig kunne forvente at det tas hensyn selv om man er så heldig at man har "milde" symptomer.

Har du enda ikke fått med deg at alle skriver at de tar hensyn, de tilrettelegger, de stiller ingen til veggs, de RANTER I EN RANTETRÅD for helsike. LES da menneske.

:banningogcapslocktilbakeitråden:

Sist redigert av My : 19-10-20 kl 15:53.
My er ikke aktiv  
Gammel 19-10-20, 18:55   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det sier ikke så mye, jeg har fått opptil flere grønne på dette

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du enda ikke fått med deg at alle skriver at de tar hensyn, de tilrettelegger, de stiller ingen til veggs, de RANTER I EN RANTETRÅD for helsike. LES da menneske.

:banningogcapslocktilbakeitråden:

Gammel 19-10-20, 19:26   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det sier ikke så mye, jeg har fått opptil flere grønne på dette

Jeg velger å tro at jeg ikke har fått så mange grønne prikker på de aller siste innleggene fordi jeg har fått mange grønne på et par andre innlegg i denne tråden, og de må prikke noen andre først før de får prikket meg igjen.

Det var en spøk altså.

Gammel 19-10-20, 16:05   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Rent bortsett fra det My skrev rett over her så....

....jeg mener at man bør være veldig forsiktige med å kalle det allergi mht mat om man ikke faktisk har allergi, nettopp fordi der blir vanskelig å vite hva som er skikkelig farlig allergi og ikke bare «jeg får litt ubehag om jeg drikker melk/spiser brød. Som nok nettopp er grunnen til at allergiforbundet krever at man har legeattest ved alvorlig allergi fordi de stakkars ansatte i barnehager går i surr mht hvem som virkelig blir dødssyk av noe, of hvem som bare har foreldre som har meninger om hva barnet bør spise Og om det bare er en med allergi og en med foreldre med meninger, så er det jo greit. Men om alle skal ha spesialtilpasset mat så blir det ikke det. Og da kan det hende at man surrer og gjør feil.

Satt på spissen. Men dog.

Og enda en gang. Jeg tar hensyn og blander meg ikke opp i hva andre spiser og ikke. Og tenker jeg mitt, så er det ingen som får vite det. Med mindre vedkommende legger opp til å snakke om det selv.

Men her, på FP, her ranter jeg. Og håper virkelig at ikke tærne er så lange at folk med høyst reelle problemer føler seg uglesett av det.

men de som bare har forelst seg på enda en eller annen kvakksalver som anbefaler gurkemeie i store mengder, diett fullstendig uten sukker, mel, melk, kun økologisk dyrket i vestvendt skråning, lokalt dyrket rawfood må vel gå pittelitt i seg selv.

Altså. Da jeg ble anbefalt FP var det på grunn av stor høyde under taket. Men nå føler jeg at den takhøyden er litt sånn «alle skal få være akkurat som de er, og ingen skal få mene noe om det». Og da blir det vanskelig å diskutere. Og umulig å rante.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.