Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Men da har du jo i tilfelle laget deg en helt egen definisjon av hva intoleranse betyr. Hverken allergi eller intoleranse trenger å bety at man blir dødssyk av noe, men man må da virkelig kunne forvente at det tas hensyn selv om man er så heldig at man har "milde" symptomer.
Rent bortsett fra det My skrev rett over her så....
....jeg mener at man bør være veldig forsiktige med å kalle det allergi mht mat om man ikke faktisk har allergi, nettopp fordi der blir vanskelig å vite hva som er skikkelig farlig allergi og ikke bare «jeg får litt ubehag om jeg drikker melk/spiser brød. Som nok nettopp er grunnen til at allergiforbundet krever at man har legeattest ved alvorlig allergi fordi de stakkars ansatte i barnehager går i surr mht hvem som virkelig blir dødssyk av noe, of hvem som bare har foreldre som har meninger om hva barnet bør spise Og om det bare er en med allergi og en med foreldre med meninger, så er det jo greit. Men om alle skal ha spesialtilpasset mat så blir det ikke det. Og da kan det hende at man surrer og gjør feil.
Satt på spissen. Men dog.
Og enda en gang. Jeg tar hensyn og blander meg ikke opp i hva andre spiser og ikke. Og tenker jeg mitt, så er det ingen som får vite det. Med mindre vedkommende legger opp til å snakke om det selv.
Men her, på FP, her ranter jeg. Og håper virkelig at ikke tærne er så lange at folk med høyst reelle problemer føler seg uglesett av det.
men de som bare har forelst seg på enda en eller annen kvakksalver som anbefaler gurkemeie i store mengder, diett fullstendig uten sukker, mel, melk, kun økologisk dyrket i vestvendt skråning, lokalt dyrket rawfood må vel gå pittelitt i seg selv.
Altså. Da jeg ble anbefalt FP var det på grunn av stor høyde under taket. Men nå føler jeg at den takhøyden er litt sånn «alle skal få være akkurat som de er, og ingen skal få mene noe om det». Og da blir det vanskelig å diskutere. Og umulig å rante.