Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Jeg leste den også, og jeg synes dette så ut som en helt nøytral sak jeg, og har ikke samme inntrykk som dere. Antok at det lå ett eller annet lignende bak, og gikk inn for å lese av nysgjerrighet. Det var da en ganske glad sak? Fikk i alle fall ikke inntrykk av at det var noe negativt i at denne mannen måtte lære seg samisk. I overskrifta står det jo bare at han lærer samisk for å undervise. Jeg skjønner ikke helt hvor dere leser det negative. 
På hovedsiden til Nrk står det «Andualem (50) kan miste jobben dersom han ikke lærer seg samisk». Og med et bilde av en fyr som ser alt annet enn glad og optimistisk ut. Når man kommer inn i artikkelen så ser man jo at det egentlig er en gladsak. Ergo klickbait. Man burde hatt et hakket mer positivt bilde av mannen og en vinkling om hvor fantastisk det er at mannen faktisk lærer seg samisk, etter 11 år i Norge (for jeg antar han også lærer seg norsk). Jeg reagerer på overskrift på forside og bruk av bildet. Som overhode ikke står i stil med artikkelen.