|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Hvor kjøper du gode stearinlys?Nille. De som det står 100% parafinvoks på. De brenner fint uten å renne utover. Og de oser og lukter ikke i det hele tatt. Vi må ha lys som er astma- og allergivennlige.
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kjøper du gode stearinlys?Kjøper 100% stearin på Kid, REMA 100 og fra Änglamark. Men alt er hvitt. Så fargede kubbelys kjøper jeg på Europris, husker ikke merke. Og julelysene på Bygdøy Folkemuseum.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor kjøper du gode stearinlys?
Men parafinvoks er vel verre enn stearin?
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Ja, det gjør de nok, men det får vi leve med. Har en i familien som er veldig sensitiv, så vi må nesten alltid sette bort lys til sommerbruk ute. Disse brenner fint, er luktfrie og oser ikke. Med «ose» mener jeg at de ikke avgir lukt eller avgass, og at de ikke har sjenerende røyk når de slukkes.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Nå tenkte jeg på ift allergien, ikke miljøet altså. Jeg har liksom gått ut i fra at petroleum vil være mer skadelig enn plantebaserte vokser.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|