|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mer jul og korona: OvernattingOK, vi skal ha ni gjester på julaften (kanskje, hvem vet?). Så da bruker man opp ett av de maks ti selskapene man kan ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingTja, om hun sover over og dere bare er 5 den andre dagen så er det jo ikke et sånt selskap det?
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingVi har i-landsproblemer, og nå også 2020-problematikk.
![]() |
#4 |
villende
|
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingSånn jeg ser det så forlater hun jo bare selskapet mye etter de andre gjestene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingEnig med resten. Det er vel heller ikke slik at man ikke kan ha "vanlig" besøk noen av de andre dagene, utenom de to selskapene man får ha.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingHun utgjør vel ikke verken mer eller mindre smittefare om hun blir til dagen etterpå. Det er jo det man forsøke å begrense.
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingTipp topp! Jeg tenkte egentlig at det var innafor, men man vil jo ikke gjøre noe "galt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingEnig med røkla. Siden hun ikke går og kommer tilbake så er det jo fremdeles samme selskap, tenker jeg.
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingJeg tenker dette som ett langt selskap smittemessig. Det er ikke flere personer inne. Avstand blir vanskeligere når man bruker bad/dusj/kjøkken over lengre tid. Jeg kan ikke se at det gjør den store forskjellen i praksis.
![]() |
#11 |
På vei
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingMin mor har vært inne på samme problematikk. Men famile har tenkt å feire jul hos dem, og også min bror regner jeg med. Da blir vi ca ti personer ober noen dager. Hvor mange selskaper på ti personer regnes det som, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingDet var forresten denne artikkelen jeg ble forvirret av: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: Mer jul og korona: Overnatting
Det er jo helt ulogisk å mene at man har hatt to selskaper hvis gjestene overnatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, den ble jeg og forvirret av |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingOg det er vel å "ha selskap" man har gitt anbefalinger, ikke å "gå i selskap", så da er det vel vertskapet og ikke gjesten som "bruker opp" sin kvote med selskapeligheter strengt tatt. Sist redigert av Galathea : 11-12-20 kl 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingMan blir vel ofte litt mer nærkontakt dersom man overnatter i og med at man (ofte) deler bad og er nærmere på hverandre. Men hvis det gjelder en person i en natt og dere klarer å holde avstand, er det et langt selskap. Ferdig med det. Blir det overnattingsgjester over lengre tid, er det vel å regne som en utvidelse av husstanden omtrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik jeg har forstått det er ikke flere dager sammen innenfor. Regelen om maks 5 gjester gjelder fortsatt. Det er kun på to dager at man kan overskride dette. Altså én overnatting og hel påfølgende dag er OK. Da har man brukt opp kvoten. Noen andre må gjerne korrigere meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mer jul og korona: OvernattingJeg har også forstått det slik C3PO. Svigerforeldrene våre har besøk av oss (5 personer fra samme familie) i noen dager. To av disse dagene er vi sammen med svigerinne, svoger og deres tre barn, nærmere bestemt på julaften og på vår nieses bursdag tredje juledag. Julaften har svigerforeldrene mine da 10 gjester (to familier a 5 personer), og tredje juledag har min svigerinne 7 gjester (oss 5 + foreldrene). Det blir uansett to selskap, med de samme personene. Hvilket hus vi oppholder oss i mener jeg blir hipp som happ, begge husene har samme forutsetninger for å holde avstand, og ligger på samme gårdstun. Selv om jeg er redd søskenbarna kommer til å ende opp i en dunge uansett.
![]() |
#19 |
|
Sånn tenker jeg også.
![]() |
![]() |
#20 |
|
Dette stemmer, men det er da råd og ikke lovpålagte restriksjoner. Og så må en være obs på at lokale regler trumfer, og da er det snakk om lover og ikke råd lengre. Så vidt jeg vet er det Oslo, Bærum, Lillestrøm og Lørenskog i hvert fall som har strengere regler, muligens noen flere av kommunene i "Oslo bo- og arbeidsregion". Der er det maks 10 totalt, uten unntak, med mindre noen av dem endrer forskrift før den tid.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|