|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Et filosofisk spørsmål om julenJeg tror jeg skjønner godt hva du mener, selv om jeg ikke har det på samme måten selv. (Antageligvis en effekt av å ikke ha hatt barndomsjul.) Og så tipper jeg du ikke er kristen, for i så fall er jo det der ikke helt i tråd med juleevangeliet, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Et filosofisk spørsmål om julen
Nemlig! Det er akkurat det jeg ønsker. At vi bare våknet opp en morgen, og så var JulenTM der.
|
|
|
#3 |
|
Klar
|
Sv: Et filosofisk spørsmål om julenJeg skjønner hva du mener, Devine. Jeg tror faktisk du setter ord på noe jeg ikke helt hadde skjønt selv. Jeg har lurt så på hvorfor julemagien fra barndommen har forsvunnet, og jeg tror nok det har mye å gjøre med at jeg nå ser at jula "bare" er resultat av mye arbeid og staffasje. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Et filosofisk spørsmål om julen
Det at min mor faktisk alltid gjorde så mye ut av julen, hun som egentlig er ganske lat, er for meg magi i seg selv. Hun bakte peppernøtter midt på natta, hun gikk ut i skogen og hentet greiner og pynta med til middagen. For meg var magien i jula å se at min mor kunne gi det lille ekstra uten å bli helt martyr "jeg må gjøre alt"-gnålet, som hun er litt kjent for..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|