|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Topp-pynt som lyser og som ikke er stjerne?
I dette tilfellet er det vel et symbol på Betlehemsstjerna/julestjerna? Det står jo til og med i sangen: "Den skal skinne, for den skal minne oss om vår Gud, oss om vår Gud"
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-20 kl 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
Haha, jeg VET jo om betlehemsstjernen og verset i "du grønne. glitrende ..." og sånn. Jeg bare koblet det ikke, fordi stjerner brukes overalt og av alle religioner - og innlegget mitt var bare ment å skulle illustrere mini bevisstløshet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Her også. Eller jeg er usikker om estetikken egentlig kan forsvares hele veien også.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Topp-pynt som lyser og som ikke er stjerne?Jeg pynter også med stjerner. Ikke religiøst inni mitt hode, som regel. Bare fin pynt. Men akkurat i treet føler jeg det det KAN i mitt hode virke et snev av kristent. Sikkert fordi jeg har opplevd at det har blitt kommentert. Og jeg liker ikke å bli assosiert med det. Men dette er som sagt i MITT hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Topp-pynt som lyser og som ikke er stjerne?Jeg har jo tre vise menn og to keramikksauer på skjenken, tross alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|