|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Det er vanligvis ikke så vanskelig å se hvor noen kommer fra, nei. Langt ifra å være synsk. Og når man er i tvil så går det fint an å bruke ordet mørkhudet, som jo flere ganger av mørkhudede selv er blitt anbefalt å bruke. Men neida, "Ikke forby meg å si Neger som jeg har sagt helt siden jeg var liten".
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det jeg vil frem til er hvorfor det er så horribelt å si neger. Jeg kan godt klare å la være å si det, og personlig holder jeg ikke på ting av prinsipp fordi jeg lærte det som liten, men jeg vil ha en god forklaring på hvorfor man skal slutte med ting som fungerer helt greit.
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv Google, les på African Youth sine sider, google f.eks. begrepene Neger+Rasisme osv. Det er ganske lett å finne ut hvorfor man ikke sier det ordet, hvis man gidder.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg skjønner tydeligvis at jeg er utdatert på flere ting.. jaja.. Men det må jo gå ann å ikke være så amper, dah..
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Det er fint at det fungerer greit for deg, men kan du ikke bare akseptere at det ikke er så greit for de som blir omtalt og dermed slutte å bruke ordet? |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|