|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?
For meg betyr ikke neger annet enn "mørkhudet", og der jeg er oppvokst sier vi / sa vi neger uten å mene noe negativt med det. Jeg blir kanskje mer sjokkert over at Monsoon, og andre her, automatisk ville stemple meg som rasist hvis jeg sa "neger". Det synes jeg faktisk er ganske dømmende. Jeg finnes ikke rasist, og jeg er heller ikke lite oppdatert eller ignorant.
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Søte, snille deg. Jeg sa også neger da jeg vokste opp. Men jeg må jo innrømme at det er noen år siden jeg var barn og språket og mine kunnskaper har endret seg siden det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hehe, alltid like komisk når folk føler de må bruke slike hersketeknikker i diskusjoner!
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Det betyr ikke noe hva du legger i ordet "neger". Det er et begrep som har et opphav som ikke er bra. Svarte opplever det som et skjellsord. Da er det ufint å bruke det. Ta ordet "feit" som et eksempel. Jeg kan synes så mye jeg vil at feit er et helt ok ord å bruke om en som er overvektig, og ikke ha noen som helst negative tanker om dette overvektige mennesket. Personen jeg kaller feit vil imidlertid kunne oppleve det som et skjellsord, da det er et ord som er negativt ladet, og som gir assosiasjoner til noe uskjønt. er det da ok å omtale en stor dame som en feit dame? Eller bør jeg kutte ut det, siden det oppleves støtende? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Burde jeg ikke la noen kalle meg "nordlending" siden det også har vært en ganske belastet benevnelse?
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Jeg kunne godt være med på å avskaffe begrepet nordlending dersom det var slik at man ble støtt av å bli kalt det. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|