Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 22:21   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg må med hånden på hjertet si at jeg nok er lite oppdatert, fordi jeg de siste 10-12 årene faktisk tatt meg av barn alene m.m. Jeg har ikke hatt energi eller evne til å sette meg inn i alt som oppgjennom har vært politisk korrekt. Jeg har forholdt meg til hva mine omgivelser har funnet akseptabelt. Når jeg da prøver å få en forståelse på hvorfor og når ting endret seg, så er det for faktisk å bli mer oppdatert. Innlegg som dette viser jo bare at en ting er rasisme, men det finnes mange andre måter å være ufin på. Så har jeg kanskje hatt 'hue i baken', men jeg har også en journal som forteller hvorfor jeg har vært sånn. Man må da få lov til å oppdatere seg uten å bli stemplet, vel?

Det er alltid fint aa oppdatere seg men det er litt utrolig aa ikke ha fatt med seg "neger debatten" som har kommet opp med jevne mellomrom i mange mange aar (mist 10 aar) Har du lest alle linkene i den traaden som Irma linket til? African Youth har reist rundt paa norske skoler siden 80 tallet og gitt foredrag om hvorfor man ikke skal si neger, det er mange fine linker der som vil forklare masse bakgrunn til dette ordet.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:26   #2
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

African Youth har reist rundt paa norske skoler siden 80 tallet og gitt foredrag om hvorfor man ikke skal si neger, det er mange fine linker der som vil forklare masse bakgrunn til dette ordet.

Leste litt inne på African Youth sine sider. Veldig informativt. Og der fikk jeg jo også forklaring på både opphav m.m. Og da skjønner jeg jo mye mer. Jeg har vært så utdatert at jeg ikke engang har fått med meg at det var noe som het African Youth, jeg, dah. *mye mer informert*

Og jeg må jo si at vet jeg at ting er støtende, så sier jeg det ikke heller, uansett hva det gjelder. Jeg har absolutt respekt for andre mennesker og deres meninger.

Gammel 11-08-07, 22:27   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid fint aa oppdatere seg men det er litt utrolig aa ikke ha fatt med seg "neger debatten" som har kommet opp med jevne mellomrom i mange mange aar (mist 10 aar) Har du lest alle linkene i den traaden som Irma linket til? African Youth har reist rundt paa norske skoler siden 80 tallet og gitt foredrag om hvorfor man ikke skal si neger, det er mange fine linker der som vil forklare masse bakgrunn til dette ordet.

Reiser de rundt i hele landet?

(Og helt off topic: Jeg må bare humre når jeg tenker på han der kisen vi hadde som holdt slike anti-rus foredrag. Tidligere stoffmisbruker trodde politiet, men alle vi som hørte på foredraget var klar over at han var begynt å ruse seg igjen. Da lød det litt hult. Og så hadde vi de der "Det er ikke tøfft å være død" kampanjene som var for å ikke kjøre for fort. Nå har jeg inntrykk av at det er mobbing som er den store kampanjegreia, i alle fall i Trondheim. MOT er stor her.)

Gammel 11-08-07, 22:29   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

African Youth har reist rundt paa norske skoler siden 80 tallet og gitt foredrag om hvorfor man ikke skal si neger, det er mange fine linker der som vil forklare masse bakgrunn til dette ordet.

Jeg har aldri hørt at de har vært på skoler i området her, eller noen av skolene jeg har gått på.
Jeg startet på skolen i 1977 og gikk ut i 1990, og har i tillegg hatt barn på skolen siden 2000, og heller ikke noen av mine barn har hørt slike foredrag.
Tror nok de har konsentrert seg om de store byene gitt.

Gammel 11-08-07, 22:37   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har aldri hørt at de har vært på skoler i området her, eller noen av skolene jeg har gått på.
Jeg startet på skolen i 1977 og gikk ut i 1990, og har i tillegg hatt barn på skolen siden 2000, og heller ikke noen av mine barn har hørt slike foredrag.
Tror nok de har konsentrert seg om de store byene gitt.

Tror nok ikke det "gitt". De har reist mye i bygder da de har fatt masse henvendelser derifra baade fra laerere og fra frustrerte foreldre. Det er ogsaa paa eget initaitiv fokus paa mindre steder i norge da de vet mange barn med afrikansk eller svart opphav vokser opp rundt om i bygde norge.

Hvis noen onsker aa ha de paa besok paa sin skole saa ta kontakt gjennom FAU eller be rektor gjore det! Ofte hjelper det hvis de kan faa reiseutgifter dekket. De snakker ikke bare om ordbruk men ogsaa om masse andre ting i forhold til barn, ungdom, identitet osv.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.